بازدید کردن از مساجد و گعده مسئولین فرهنگی و متولیان کانون باعث طرح ایده های جدید می شود
بازدید کردن از مساجد و گعده مسئولین فرهنگی و متولیان کانون باعث طرح ایده های جدید می شود

بازدید کردن از مساجد و گعده مسئولین فرهنگی و متولیان کانون باعث طرح ایده های جدید می شود

حجت الاسلام امیدی گفت: بازدید کردن از مساجد و گعده مسئولین فرهنگی و متولیان کانون باعث می شود، ایده های جدید فرهنگی و هنری شکل گیرد و تضارب آرا به اضافه کردن غنای کار کمک می کند.
شناسه خبر : 1151131 تاریخ انتشار : ۴ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۲۲:۰۷

حجت الاسلام «حسین امیدی»، امشب (چهارشنبه 4 اسفند) در حاشیه بازدید «حمیدرضا قانعی»، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و همچنین مدیر ستاد کانون های مساجد فارس از کانون و مسجد «رسول اعظم (ص)» محله «فضیلت» شیراز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز، گفت: این کانون فعالیت های مختلفی داشت.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس اضافه کرد: در زمینه های دانش اموزی و حوزه دانش اموزی در کنار سیر مطالعاتی و برنامه های مختلف مذهبی، ورزشی و  هنری فعالیت می کردند.

وی اضافه کرد: ایجاد و تشکیل گروه سرود هنری کار شاخص این کانون بود که در دوران کرونا با توجه محدودیت ها در 50 نقطه شهر اجرا کردند و کانون فعالی بود که مورد تایید مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس هم قرار گرفت تاکید شد که از لحاظ محتوایی بر غنای فرهنگی و هنری برسد و این مورد تاکید ستاد کانون های مساجد فارس هم هست.

حجت الاسلام امیدی افزود: بازدید کردن از مساجد و گعده مسئولین فرهنگی و متولیان کانون باعث می شود، ایده های جدید فرهنگی و هنری شکل گیرد و تضارب آرا به اضافه کردن غنای کار کمک می کند.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس اظهار کرد: هر چه بهتر بتوانیم بیشتر فعالیت مساجد را مورد توجه قرار دهیم و یک خط مشی در حوزه جوانان و نوجوانان شکل گیرد، بیشتر می توان شاهد پیشرفت بود و باید به طور ویژه برای این عزیزان وقت گذاشت و برای ساماندهی نسل جدید و با توجه به اقبال این نسل به فضای مجازی باید کانون های مساجد تلاش کرده و به لحاظ محتوایی قوی عمل کنند و یک مهندسی فرهنگی خوبی با برنامه و هدف شکل گیرد.

حجت الاسلام امیدی با اشاره به اینکه اصل حضور نوجوان و جوان در مساجد خیلی خوب است اما اگر برنامه نداشته باشد، ریزش اتفاق می افتد، افزود: اگر یک اتاق اندیشه ورز و گعده فکری شکل گیرد و بتوانند در مورد مسائل مبتلا به محله با محوریت مسجد برنامه ریزی و فکر کنند و با یک هدف مهم کار جلو برود تا محصول این فعالیت ها تربیت نیروهای مومن به اسلام و انقلاب باشد.

وی با اشاره به اینکه احساس می شود مساجد باید یک حلقه تربیتی و حلقه معرفتی داشته باشد و با تاکیدات امامین انقلاب کتاب های اثربخش انقلابی که با زبان ساده ارائه شده می تواند در تربیت نیرو مثمرثمر واقع شود، افزود: تمام و تلاش می کنیم که قلب و ذهن جوان و نوجوان به حوزه دین جذب کنیم و این نیاز به یک هنر خاص وجود دارد.

حجت الاسلام امیدی با یادآوری این مطلب که عزیزانی که دغدغه مسجدی دارند باید تلاش کنند و جوانان را جذب کنند، افزود: از زحمات خبرگزاری شبستان در راستای انعکاس برنامه های مسجد فعالیت دارد تشکر می کنم.

پایان پیام/ 130