«مهدی یاوران»،«شفا» و«چهارده معصوم(علیهم السلام)» در میان کانون های فعال رویداد ملی فهما
«مهدي ياوران»،«شفا» و«چهارده معصوم(عليهم السلام)» در ميان کانون هاي فعال رويداد ملي فهما

«مهدی یاوران»،«شفا» و«چهارده معصوم(علیهم السلام)» در میان کانون های فعال رویداد ملی فهما

شيرازيان، از معرفي کانون هاي فعال سومين رويداد ملي فهما خبر داد و گفت: 3 کانون فرهنگي هنري مساجد اين استان در کنار کانون هاي فعال معرفي شده قرار گرفت.
شناسه خبر : 35469 تاریخ انتشار : ۴ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۵:۱۳

«هاشم شیرازیان»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی در گفتگو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) گفت: بر اساس فرآیندهای بارگذاری شده در سامانه بچه‌های مسجد، هر کانون این قابلیت را داشته است که تا سقف 20 هزار امتیاز بر اساس ارزیابی‌های سامانه‌ای و کارشناسان کسب کند.

 

وی در ادامه مطلب فوق افزود: پس از داوری‌های نهایی و معرفی 121 کانون منتخب در رواق های 12 گانه و همچنین 59 کانون رابط ؛ بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی فهما، در این مرحله 239 کانون که موفق به کسب بیش از 15 هزار امتیاز شده اما حائز رتبه در مراحل گذشته(انتخاب 121 و 59 کانون برشمرده) نشده‌اند، معرفی و مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

 

شیرازیان در ادامه اعلام کرد: کانون فرهنگی هنری «مهدی یاوران» روستای گریوان بجنورد با کسب امتیاز 18 هزار و 166 امتیاز اصلی به علاوه  یکهزارو 545 امتیاز موسوم به امتیاز پلاس در میان 23 کانون فعال رویداد ملی فهما  که موفق به کسب بیش از 19 هزار امتیاز در سامانه بچه های مسجد شده‌اند، قرار گرفت.

مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی همچنین خبر داد: کانون فرهنگی هنری «چهارده معصوم (علیهم السلام)» روستای قلعه خان  شهرستان مانه و سملقان 14 هزار و 525 امتیاز اصلی و یک هزار و 880 امتیاز پلاس کسب شده  نیز در میان 71 کانون فعال کشوری قرار گرفت.

 

شیرازیان  اضافه کرد: همچنین  در میان این اسامی اعلام شده،  کانون  فرهنگی هنری «شفا»، روستای بک پولاد شهرستان راز و جرگلان  نیز با کسب 13 هزار و 150 امتیاز اصلی و 385 امتیاز پلاس در میان 31 کانون دیگری که در سطح استان های خود موفق به کسب امتیاز مناسب به نسبت سایر کانون های هم استانی خود شده اند، معرفی شد.

 

 

وی همچنین یادآور شد، پیش از این نیز با اعلام برگزیده های رویداد ملی فهما 1400 در بخش های دیگر، کانون های معراج السعاده روستای بزنج  اسفراین در رواق کارآفرینی شایسته تقدیر ویژه، محبان الزهرا(سلام الله علیها) اسفراین در رواق رسانه، حضرت امام سجاد (علیه السلام) شیروان در رواق نمایش، مشکات در رواق دانش و عاشورای روستای بام در رواق همدلی و نیز  شهید کلاته منطقه باقرخان بجنورد در رواق قلم شایسته تقدیر شناخته شدند.

وی اضافه کرد: همچنین در این راستا  شهرستان اسفراین در میان شهرستان های برگزیده و کانون مشکات جزء رابطین برتر کشوری شایسته تقدیر شدند.

 

وی در توضیحی تکمیلی گفت:  بر اساس اعلام ستاد برگزاری رویداد فهما 1400 به تمام کانون های مستقر در مناطق روستایی 8 درصد ضریب به امتیاز کانون افزوده شده است.

 

شیرازیان ضمن قدردانی از فعالان کانون های مساجد استان اظهار امیدواری کرد: با تلاش هر چه بیشتر و برنامه های سازنده  بتوانیم زمینه توسعه فعالیت های فرهنگی هنری و در مساجد را فراهم آوریم.

 

پایان/