فعالیت تخصصی کانون شهید ابوذر غفاری در عرصه هنرهای تجسمی/کتابخانه کانون میزبان بیش از هفت هزار جلد کتاب است
فعاليت تخصصي کانون شهيد ابوذر غفاري در عرصه هنرهاي تجسمي/کتابخانه کانون ميزبان بيش از هفت هزار جلد کتاب است
با برترین‌های فهما 1400؛

فعالیت تخصصی کانون شهید ابوذر غفاری در عرصه هنرهای تجسمی/کتابخانه کانون میزبان بیش از هفت هزار جلد کتاب است

احمديان اصل با بيان اينکه کانون شهيد ابوذر غفاري مشهد مقدس در عرصه هنرهاي تجسمي به صورت تخصصي فعاليت کرده و تاکنون موفق به کسب رتبه در اين رشته شده است، اظهار کرد: علاوه بر اين براي ارتقاي سطح دانش اعضا کتابخانه‌اي فعال با بيش از هفت هزار جلد کتاب داريم.
شناسه خبر : 35457 تاریخ انتشار : ۴ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۰۳

«مهدی احمدیان اصل» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) با اشاره به فعالیت‌های کانون شهید «ابوذر غفاری» مشهد که در رویداد ملی فهما 1400 به عنوان کانون برتر شناخته و اعلام شده بود، اظهار کرد: این کانون از سال ۱۳۸۸ فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد و از همان بدو تاسیس به دلیل توانمندی‌هایی که داشت به عنوان کانون تخصصی هنرهای تجسمی در سطح استان خراسان رضوی انتخاب شد.
 

کانون شهید ابوذر غفاری

کانون شهید ابوذر غفاری

کانون شهید ابوذر غفاری

کانون شهید ابوذر غفاری

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید ابوذر غفاری افزود: در حال حاضر این کانون دارای کتابخانه‌ای با بیش از هفت هزار جلد کتاب، خانه فرهنگ دیجیتال ( کافی نت و گیم نت اسلامی)  باشگاه ورزشی، مهد قرآن و... است؛ ضمن اینکه برگزاری همایش‌ها و دوره‌های تخصصی هنرهای تجسمی و همکاری با ارگان‌های مختلف از جمله استانداری، شهرداری، همکاری در برگزاری جشنواره بین المللی امام رضا و...  فعالیت های دیگر این کانون را تشکیل می دهد.
 

 
مدیر کانون ابوذرغفاری ادامه داد: رویداد ملی فهما ضمن ایجاد رقابت سالم میان کانون‌ها، زمینه رشد بچه های مسجد را فراهم می کند؛ ما در کانون ابوذر غفاری مشهد مقدس همواره فعالیت‌هایمان را بگونه ای انجام داده‌ایم که در راس همه کارها اول خدا و در وهله بعد هم محله ای ها خشنود و راضی باشند و همین چراغ راهمان از گذشته تاکنون بوده است. 
 

وی در بخش دیگری از مباحث خود و در مورد ارزیابی های فهما 1400 گفت: ظرفیت‌های کانون ها متفاوت است و شاید برخی امتیازات با هم قابل قیاس نباشد، مثلا در حوزه فیلم، تئاتر و سرود ما از پتانسیل بچه های کانون و مسجد استفاده کردیم، حتی فیلمبرداری نیز با امکانات محدود خودمان بود و بس، اما برخی کانون‌ها امکانات، تجهیزات و فرصت های بیشتری در این زمینه داشتند و خوشبختانه توانستند در این عرصه امتیاز بالاتری کسب کنند،.
 
مدیر کانون ابوذرغفاری مشهد مقدس افزود: کانون ما در منطقه محروم مشهد قرار گرفته اما این مساله هرگز باعث نشد تا خودمان را دست کم بگیریم، خوشبختانه در بسیاری از زمینه ها، کارها، ایده های نو وحرف های شنیدنی برای گفتن داریم. 
 

وی در پایان ضمن قدردانی از مسئولان ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور برای برگزاری رویداد ملی فهما 1400 اظهار کرد: با توجه به فعالیت‌ها و تلاش های معاندان دین و مذهب در فضاهای مجازی، مجهز کردن و تشویق کانون‌ها به حضور در عرصه مجازی وایجاد فرصت جهت نمایش فعالیت هایشان کار معقول و شایسته ای بود و این همان نقشی است که امروز پر رنگ تر از همیشه برای کانون‌ها و بچه های مسجدی باید در نظر گرفته شود.

کلمات کلیدی: فهما ۱۴۰۰