برگزاری مراسم اعتکاف در مسجد امام حسین(ع) رشت
برگزاری مراسم اعتکاف در مسجد امام حسین(ع) رشت

برگزاری مراسم اعتکاف در مسجد امام حسین(ع) رشت

حجت‌الاسلام نژاد صفری از برگزاری مراسم نوحه و سینه‌زنی در مسجد امام حسین(ع) زیر کوچه رشت در شب شهات حضرت زینب(س) خبر داد و گفت: برگزاری حلقه معرفت، نشست‌های شبهه شناسی، سخنرانی و مراسم دعا و مناجات از دیگر برنامه‌های این مسجد در ایام اعتکاف است.
شناسه خبر : 1149131 تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۴۶

حجت‌الاسلام «علی اکبر نژاد صفری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، ضمن اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف در مسجد امام حسین(ع) زیر کوچه رشت اظهار داشت: در حال حاضر حدود 50 نفر از جوانان که اکثر آن‌ها طلبه، دانشجو و دانش‌آموزند در این مسجد معتکف هستند.

 

امام جماعت مسجد امام حسین(ع) زیر کوچه رشت با بیان اینکه در این مسجد برای اعتکاف کنندگان برنامه‌های مختلفی تدارک دیده شده است تصریح کرد: برگزاری حلقه معرفت، نشست‌های شبهه شناسی، سخنرانی و مراسم دعا و مناجات از جمله این برنامه‌ها محسوب می‌شود.

 

نژاد صفری با بیان اینکه در شب شهات حضرت زینب(س) مراسم ویژه نوحه و سینه‌زنی در مسجد امام حسین(ع) زیر کوچه رشت و با حضور اعتکاف کنندگان برگزار می‌شود افزود: تعداد معتکفان ما امسال در این مسجد که 36 نفرشان از آقایان و 12 نفر از بانوان هستند نسبت به سال گذشته افزایش داشته و با وجود موانعی مانند شیوع ویروس کرونا با استقبال جوانان و متقاضیان مواجه شدیم.

 

امام جماعت مسجد امام حسین(ع) زیر کوچه رشت ضمن تاکید بر رعایت اصول پزشکی و پروتکل‌های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا توسط معتکفان یادآور شد: به برکت استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب عزیز، مراسم معنوی اعتکاف امروزه به یک حرکت توسعه یافته و فرهنگ عمومی تبدیل شده است.

 

وی در باب اهمیت برگزاری اعتکاف اضافه کرد: به‌هرحال انسان زندگی روزمره خود را پشت سر می‌گذارد و گاهی اوقات احساس می‌کند، آرامش از او گرفته شده است، بسیاری در این دنیا با هر وسیله‌ای که شده مانند پول و پست و مقام به دنبال آرامشند اما طبق فرمولی که قرآن مجید به انسان‌ها می‌دهد یعنی الا بذکرالله تطمئن ‌القلوب تنها یاد خدا آرام‌بخش دل‌های انسان‌هاست.

 

امام جماعت مسجد امام حسین(ع) زیر کوچه رشت ابراز داشت: خداوند متعال از طریق پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) این پیغام و الگو را که تنها یاد او آرامش را برای انسان به ارمغان می‌آورد انتقال داده است بنابراین برنامه اعتکاف دقیقا در همین سمت و سو در راستای تحقق همین امر برنامه‌ریزی و سفارش شده است.

 

نژاد صفری ضمن تاکید بر جایگاه ویژه مراسم معنوی اعتکاف خاطرنشان کرد: شرکت در مراسم اعتکاف آن هم در مکانی مقدس مانند مسجد امکان جدا شدن چند روزی انسان از مادیات و فاصله گرفتن از ظواهر دنیوی و تعمیق ارتباط با خداوند را فراهم می‌سازد تا فرد ضمن راز و نیاز با خالق خود و دعا برای رفع مشکلات و گرفتاری‌ها از خداوند طلب آرامش و ایمان قوی نماید.  

 

 

پایان پیام/ 165