برگزاری برنامه اعمال «ام داوود» در کانون «منتظران نور»
برگزاری برنامه اعمال «ام داوود» در کانون «منتظران نور»

برگزاری برنامه اعمال «ام داوود» در کانون «منتظران نور»

نیکجو گفت: اعمال مشهور به «ام داوود» و مراسم سوگواری وفات حضرت زینب (س) در کانون فرهنگی و هنری «منتظران نور» همزمان با فرارسیدن ۱۵ رجب برگزار می شود.
شناسه خبر : 1149081 تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۵۳

«رضا نیکجو» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: مراسم ویژه برنامه «اعمال ام داوود» و قرائـت سوره های مخصوص، همزمان با 15 رجب در کانون فرهنگی و هنری «منتظران نور» جهرم برگزار می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «منتظران نور» جهرم افزود: در این مراسم بچه های مسجد از مناجات خوانی و قرائت دعای پایانی «ام داود» توسط ذاکران اهل بیت (ع) بهره مند می شوند.

 

وی بیان کرد: حاضران در این برنامه از قرائت دعای «ام داوود» با نوای ذاکرانی همچون قناعت پیشه و حجت الاسلام پوردست استفاده می کنند.

 

نیکجو ادامه داد: این مراسم با حضور و قرائت قرآن توسط قاریان بین المللی در کانون فرهنگی و هنری «منتظران نور» برگزار می شود.

 

وی به زمان برگزاری این مراسم اشاره کرد که روز (پنجشنبه 28 بهمن) از ساعت 15 و با حضور بچه های مسجد و شهروندان برگزار می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «منتظران نور» جهرم درپایان از شهروندان و بچه های مسجد دعوت کرد در این برنامه با رعایت شیوه نامه های بهداشتی حضور پیدا کنند.

 

اعمال امّ داوود

به‌ نقل از علمای شیعه مانند شیخ طوسی و سید بن طاووس و علامه مجلسی، دعای ام‌داوود در رفع گرفتاری‌ها و برآورده‌شدن حاجات بسیار مؤثر است و نحوه‌ انجام آن در کتاب «مصباح المتهجد» شیخ طوسی چنین گفته شده است: اگر کسی بخواهد این اعمال را به جای آورد، باید روزهای سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم ماه رجب را روزه بگیرد سپس در روز پانزدهم هنگام ظهر غسل کرده و نماز ظهر و عصر را در جایی خلوت بر جای آورد به‌گونه‌ای که چیزی او را مشغول نکرده و کسی سخن نگوید.

 

بعد از نماز، رو به‌ قبله کرده و یکصد مرتبه سوره «حمد»، یکصد مرتبه سوره «توحید» و ۱۰ مرتبه «آیت‌الکرسی» را قرائت کند و سپس سوره‌های «انعام، اسراء، کهف، لقمان، یس، صافات، حم سجده، حم عسق، حم دخان، فتح، واقعه، ملک، ن، اذَا السَّماءُ انْشَقَّتْ و مابعدش را تا آخر قرآن بخواند.

 

وقتی قرائت این سوره‌ها تمام شد، روبه قبله کرده و دعای «ام داوود» را بخواند.

 

پایان پیام/ 691