آیین های سوگواری رحلت حضرت زینب (س) در کانون های مساجد جهرم برگزار شد
آیین های سوگواری رحلت حضرت زینب (س) در کانون های مساجد جهرم برگزار شد

آیین های سوگواری رحلت حضرت زینب (س) در کانون های مساجد جهرم برگزار شد

نعمت اللهی گفت: آیین سوگواری و عزاداری سالروز ارتحال حضرت زینب کبری (س) در کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان جهرم برگزار شد.
شناسه خبر : 1149083 تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۵۳

«محسن نعمت اللهی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با تسلیت ایام حزن و اندوه سالروز ارتحال پیام آور کربلا حضرت زینب کبری (س)، گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان جهرم همچون سایر مناسبت های مذهبی، عزادار حضرت زینب کبری (س) هستند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جهرم افزود: همزمان با شب ارتحال این بانوی گرانقدر جهان اسلام، ویژه برنامه های سوگواری و عزاداری در کانون های مساجد شهرستان جهرم برگزار شد و بچه های مسجد به سوگ حضرت زینب (س) نشستند.

 

وی بیان کرد: در آیینی که به همین مناسبت در کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» برگزار شد، حجت الاسلام زارعی معاون آموزش حوزه علمیه جهرم و امام جماعت مسجد به سخنرانی پرداخت و سپس بچه های مسجد با نوای قناعت پیشه ذاکر اهل بیت (ع) به سینه زنی پرداختند.

 

نعمت اللهی عنوان کرد: همچنین در آیینی دیگر که در کانون فرهنگی و هنری «شهید علی اکبر رحمانیان» برگزار شد، عطایی ذاکر اهل بیت (ع) و از بچه های این کانون فرهنگی و هنری نوحه سرایی کرد.

 

وی با اشاره به برگزاری آیین سوگواری و عزاداری در کانون فرهنگی و هنری «مشکات الرضا (ع)» گفت: در این آیین حجت الاسلام دستداده در سخنانی به نقش بارز زینب کبری (س) در واقعه عاشورا و جریانات پس از آن اشاره کرد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جهرم خاطرنشان کرد: کانون فرهنگی و هنری «منتظران نور» نیز در آیینی با سخنرانی حجت الاسلام پوردست و مرثیه سرایی قناعت پیشه به عزاداری در رثای بانوی کربلا پرداختند.

 

وی در پایان اظهار کرد: نظیر چنین مراسمی نیز در دیگر کانون های فرهنگی و هنری مساجد در سطح شهرستان جهرم و با حضور اهالی مسجد و اعضای کانون و رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شده است.

 

پایان پیام/ 691