کار ویژه کانون‌های فرهنگی هنری آبادانی معنوی مساجد است/خانواده سلول بنیادی جامعه
کار ويژه کانون‌هاي فرهنگي هنري آباداني معنوي مساجد است/خانواده سلول بنيادي جامعه
مدیرکل اجتماعی فرهنگی استانداری مرکزی؛

کار ویژه کانون‌های فرهنگی هنری آبادانی معنوی مساجد است/خانواده سلول بنیادی جامعه

جعفري با بيان اينکه کار ويژه کانون‌هاي فرهنگي هنري آباداني معنوي در مساجد است گفت: حضور در مساجد رسالت بزرگ و مورد نياز بشريت است که هر چه اين نياز از طرف مردم احساس نشود، جامعه مسير انحطاط و عصيان خود را ادامه مي دهد.
شناسه خبر : 35337 تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۲۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌اي(فهما) از استان مرکزی: «محمدرضا جعفری» مدیرکل اجتماعی فرهنگی استانداری مرکزی در دیدار با مدیر و کارمندان ستاد فهما استان مرکزی گفت: افتخار دارم که خود را اهل مسجد می دانم و همین مهم مبنایی برای پیشبرد مسجدی همه امور در سمت جدیدم است.

دیرکل اجتماعی فرهنگی استانداری مرکزی در ادامه ضمن تبریک به مناسبت ولادت با سعادت مولی الموحدین حضرت علی (علیه السلام) افزود: همه مبارزه های امام علی (ع) برای تحقق عدالت در جامعه بود؛ جامعه امروز یک راه نجات بیشتر ندارد و آن هم شناختن ابعاد وجودی امام علی(ع) و شناخت، باور و عمل به تئوری ها و نظریات حضرت علی (ع)است.

جعفری با بیان اینکه کار ویژه کانون ها آبادانی معنوی مساجد است گفت: حضور در مساجد رسالت بزرگ و مورد نیاز بشریت است که هر چه این نیاز از طرف مردم احساس نشود، جامعه مسیر انحطاط و عصیان خود را ادامه می دهد.

مدیرکل اجتماعی فرهنگی استانداری مرکزی اظهار کرد: اگر امروز آسیب ها زیاد می شود باید سراغ علت رفت و ریشه یابی و واکاوی کرد؛ وقتی مسجد و تربیت مسجدی در جامعه مورد توجه قرار نمی گیرد و به عنوان نیاز و باور توجهی به آن نمی شود آسیب ها افزایش می یابد.

این مقام مسئول از خانواده به عنوان سلول بنیادی جامعه یاد کرد و گفت: خانواده جایگزین دیگری ندارد وقتی ماندگاری خانواده بر اساس مهندسی دقیقی نیست خانواده رشد کاریکاتوری خواهد داشت و توازن در آن از بین خواهد رفت مانند خانواده ای که از لحاظ اقتصادی پیشرفت دارد ولی بدون حضور در مسجد و تربیت اخلاقی صحیح است.

وی مقبولیت کانونها را در اثر گذاری و تلاش آنها دانست و گفت: کانون ها می توانند از فرصت های پیش رو بهترین بهره را برای جذب نوجوانان و جوانان به مسجد داشته باشند مانند شرایط کرونا وبا غیرحضوری شدن تحصیل دانش آموزان می تواند با ایجاد گزینه ای به نام «پرورش» در شبکه دانش آموزشی شاد توان خود را برای خودباوری و روحیه معنوی بچه ها به کار گیرد.

در ادامه این دیدار حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری گفت: کانون های مساجد در ایام الله دهه فجر با برنامه های مختلف توانستند طیف گسترده اعضای کانون را به فعالیت های فرهنگی جذب کنند.

مدیر ستاد فهما استان مرکزی از برگزاری طرح ها وبرنامه های مشارکتی با معاونت اجتماعی و فرهنگی استانداری استقبال کرد و افزود: کانون ها این ظرفیت را دارند تا بتوانند برنامه های پرمخاطب و خوبی را با این معاونت برگزار کنند