برگزاری مراسم سوگواری وفات حضرت زینب(س) در کانون‌های مساجد فومن
برگزاری مراسم سوگواری وفات حضرت زینب(س) در کانون‌های مساجد فومن

برگزاری مراسم سوگواری وفات حضرت زینب(س) در کانون‌های مساجد فومن

نیک‌انجام گفت: مراسم سوگواری وفات حضرت زینب(س) در کانون‌های مساجد فعال فومن برگزار می‌شود.
شناسه خبر : 1148900 تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۴:۰۷

«یوسف نیک‌انجام» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از فومن با تسلیت ایام وفات حضرت زینب(س) اظهارکرد: مراسم سوگواری وفات حضرت زینب(س) در کانون‌های فرهنگی هنری فعال مساجد شهرستان برگزار می‌شود.

 

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن با بیان اینکه در این مراسمات سخنرانان به تبیین شخصیت، فضايل و مصايب حضرت زینب(س) می‌پردازند گفت: مداحی ، نوحه خوانی ، سینه زنی از جمله برنامه های اجرایی در این مراسمات است.

 

وی با بیان اینکه حضرت زینب(س) در جوار امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) مدارج علمی و تربیتی را گذراند و به ترویج فرهنگ دینی و قرآن پرداخت تصریح کرد: الگوی راستین حضرت زینب(س) بانوی دو جهان حضرت فاطمه(س) بوده است.

 

نیک‌انجام با تأکید بر اینکه اگر حضرت زینب(س) در واقعه عاشورا حضور نداشت امروز از عاشورا، کربلا و اهداف قیام امام حسین(ع) چیزی در دسترس نداشتیم افزود: حضرت زینب(س) برای حفاظت از امامت و ولایت از جان مایه می‌گذاشت.

 

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن خاطرنشان کرد: خطبه‌های آتشین و غرای ایشان، پیام نهضت امام حسین (ع) را در تاریخ جاودانه ساخت و امروز سالیان سال هم که می‌گذرد اسلام به برکت نهضت حسینی زنده، سرپا و پویا است.

پایان پیام/ 526