از تکریم پدران شهدا تا حضور گسترده بازاریان منطقه جمهوری در جشن ولادت مولای متقیان(ع)
از تکریم پدران شهدا تا حضور گسترده بازاریان منطقه جمهوری در جشن ولادت مولای متقیان(ع)

از تکریم پدران شهدا تا حضور گسترده بازاریان منطقه جمهوری در جشن ولادت مولای متقیان(ع)

جشن سالروز ولادت امام علی(ع) همراه با سخنرانی، تکریم پدران شهدا، مداحی و ستایشگری ذاکران اهل بی(ع) و گشودن سفره اطعام در مسجد جمهوری برگزار شد. بازاریان در این جشن حضوری گسترده داشتند.
شناسه خبر : 1148646 تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۷:۴۳

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: خیابان جمهوری اسلامی معمولا در روزهای تعطیل، حال و هوای تعطیلی دارد و خبر چندانی از حضور مردم در آن نیست ولی به گفته «محمد دواتگر»، عضو هیئت امنای مسجد جامع جمهوری اسلامی، از زمانی که آیت الله محمد حسن اختری، نماینده سابق و امام جمعه سابق سمنان در مسجد جامع جمهوری به عنوان امام جماعت حاضر شده است، این مسجد در مناسبت های مذهبی که تعطیل رسمی نیز هستند، با حضور بسیار وسیع مردم روبرو می شود که به نوبه خود در منطقه جمموری اسلامی کم‌ نظیر است.

 

به گزارش خبرنگار شبستان، بقیه مساجد واقع در سطح خیابان جمهوری اسلامی، فعالیت خاصی در چنین روزهایی و مناسبت های مذهبی ندارند و حضور مردم در آنها خیلی پر شور و پر رونق نیست.

 

به گزارش شبستان، امروز (سه شنبه، ۲۶ بهمن ماه) همزمان با سالروز میلاد حضرت علی علیه السلام، مسجد جامع جمهوری اسلامی شهر تهران شاهد حضور وسیع مردم بود. این مسجد که جزو معدود مساجد برقرار در سطح شهر تهران است،  امروز نیز از حدود ساعت نه و سی دقیقه صبح در آن به روی مردم باز شد تا هیئت زنجانی ها جشن میلاد حضرت مولا علی علیه السلام را در این خانه خدا برگزار کنند.

 

پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر، ابتدا یک یکی از قاریان ممتاز و بین المللی کشورمان، به صورت محفلی، آیانی از قرآن کریم را قرائت کرد. سپس آیت الله اختری با بیان اینکه الحمدالله امروز نیز که روز تعطیل است، در مسجد جامع جمهوری به روی مردم باز بود و جشن بزرگی در بزرگداشت روز میلاد حضرت علی علیه السلام در حال برگزاری است، گفت: ما در این مسجد به ویژه در مناسب های مذهبی، کتب مذهبی را عرضه و با تخفیف ویژه به فروش می رسانیم.

 

امام جماعت مسجد جامع جمهوری اسلامی افزود: امروز نیز نمایشگاه کتاب با محوریت معارف امیرالمومنین علیه السلام بر پا شده است زیرا باور داریم جشن میلاد حضرت علی علیه السلام بدون تبیین معارف امام علی علیه السلام و در سایر مناسبت های مذهبی، بدون تبیین معارف و بیان سیره آن معصوم علیه السلام، کم فایده است و باید در روز قیامت به خاطر این کوتاهی پاسخگو باشیم.

 

بنابر این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین «نجفی» نیز در این مراسم با بیان اینکه همانطور که آیت الله اختری گفتند برگزاری جشن برای میلاد امیرالمومنین علیه السلام خیلی خوب است، ولی بدون بیان معارف نتیجه بخش نخواهد شد، اظهار کرد: علت این موضوع این است که آشنایی با معارف، محبت می آورد و محبت، اطاعت را به دنبال می آورد.

 

این خطیب دینی ادامه داد: کار مسجد جامع جمهوری در برگزاری نمایشگاه کتاب در مناسبت های مذهبی و همچنین توزیع جزوه های مفید و مختصر با موضوع آن مناسبت مذهبی، کاری است که در نشر معارف و در نتیجه اطاعت از اهل بیت علیهم السلام بسیار مفید است.

 

وی در ادامه با بیان اینکه اطاعت از امیرالمومنین علیه السلام و داشتن محبت‌ و ولایت این امام و سایر ائمه علیهم السلام واجب و شرط قبولی اعمال است، گفت: امام علی علیه السلام فرمودند: خداوند محبت من را در قلوب مردم قرار داده است.

 

نجفی گفت: وقتی در حرم امام علی علیه السلام می‌خواهیم وارد شویم از پیامبر اسلام(ص) اذن دخول می گیریم. در روایت است که حضرت محمد(ص) شهر علم است و حضرت علی علیه السلام، باب آن است.

 

به گزارش شبستان، در ادامه این مراسم، احمد شربیانی، از ستایشگران اهل بیت علیهم السلام، ابیاتی در وصف امیرالمومنین علیه السلام و موضوع ولایت و امامت قرائت کرد.

 

بنا بر این گزارش، تقدیر از پدران شهدای مسجد جامع جمهوری، بخش دیگر این مراسم بود.

 

به گزارش خبرنگار شبستان، نمازگزاران مسجد جامع جمهوری در پایان این مراسم، بر سر سفره اطعام اهل بیت علیهم السلام حاضر شدند و هنگام خروج از مسجد نیز جزوه ای با موضوع امامت و ولایت به آنان تقدیم شد.

پایان پیام/ 397