کانون‌های غرب گیلان میزبان عاشقان مولا علی(ع) در سالروز میلاد مولود کعبه
کانون‌های غرب گیلان میزبان عاشقان مولا علی(ع) در سالروز میلاد مولود کعبه

کانون‌های غرب گیلان میزبان عاشقان مولا علی(ع) در سالروز میلاد مولود کعبه

همزمان با فرا رسیدن میلاد مولود کعبه، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد غرب گیلان میزبان عاشقان امام علی(ع) شدند.
شناسه خبر : 1148582 تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۳۵

خبرگزاری شبستان، گیلان_مائده فلاحتکارضیابری  همزمان با فرارسیدن میلاد باسعادت امام علی(ع) برنامه‌های متنوع و مردمی به همت اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با همکاری ائمه جماعات و اصحاب مسجد برگزار شد.

 

سخنرانی امام جماعات مساجد در وصف سجایای اخلاقی و ویژگی‌های منحصر به فرد مولای متقیان، مولودی خوانی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در مدح این امام همام از جمله برنامه‌های میلاد امام علی(ع) در سطح کانون‌های مساجد بود.

 

مردم مومن و شیفته خاندان عصمت و طهارت در سالروز میلاد پر برکت امام اول شیعیان جهان با حضور در مراسم جشن و سرور، این روز بزرگ را به حضرت ولی عصر(عج) و نایب برحقش حضرت آیت الله خامنه‌ای تبریک و تهنیت گفتند.

 

در مجالس با شکوه گرامیداشت میلاد حضرت علی(ع) ضمن مولودی خوانی ومداحی، سخنرانان در خصوص این روز بزرگ و شخصیت حضرت علی(ع) مطالبی بیان کردند و خواستار تاسی مردم از سیره و روش آن حضرت در زندگی فردی و اجتماعی شدند.

 

همچنین شیفتگان خاندان عصمت و طهارت(ع) با چراغانی و آذین بندی مساجد، معابر و سر درمنازل و مغازه‌ها و برگزاری آیین‌های جشن و سرور در جای جای شهرهای ماسال و فومن و صومعه‌سرا، حال و هوای ویژه‌ای به این شهرها داده‌اند.

 

 

حجت‌الاسلام«غلامحسین فنایی»  با تبریک میلاد مسعود مولای متقیان حضرت علی (ع) اظهار کرد: اجرای برنامه‌های مناسبتی همچون اعیاد و موالید ائمه اطهار (ع) از ضروریات امروز جامعه بوده که مسجد جامع شاندرمن پیشگام در این عرصه است.

 

امام جماعت مسجد جامع شاندرمن با بیان اینکه ویژه مراسم جشن مسلاد امام علی(ع) به همت هیئت امنا، کانون فرهنگی هنری و نمازگزاران این مسجد برگزار شد افزود: در این مراسم حجت‌الاسلام غریبی به سخرنانی و سینا پورمحسن به مداحی پرداخت.

 

وی گفت: همه ما باید در مورد شخصیت بی همتای امام علی(ع) مطالعات کامل انجام دهیم، چرا که معرفت و شناخت شخصیت ایشان نیاز امروز جوامع بشری است.

 

حجت‌الاسلام فنایی تصریح کرد: در حدیثی آمده که علی‌شناس حقیقی و کامل، خدا و پیامبر اکرم (ص) هستند و لذا برای شناخت کامل و جامع شخصیت حضرت علی( ع) باید خداوند متعال و پیامبر اکرم( ص) را به طور کامل شناخت و معرفت نسبت به ایشان پیدا کرد و اگر جز این باشد شناخت ما از شخصیت امام اول شیعیان جهان ناقص خواهد بود.

 

امام جماعت مسجد جامع شاندرمن خاطرنشان کرد: جایگاه حضرت علی(ع) آنچنان رفیع و بلند مرتبه است که نویسندگان دیگر ادیان و مذاهب نیز در تألیفات خود به بزرگی شخصیت حضرت علی(ع) اعتراف کرده‌اند.

 

 

همچنین ویژه مراسم میلاد حضرت علی(ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام خیرخواه امام جماعت مسجد جامع اباتر در این مسجد برگزار شد و بسیاری از مساجد غرب گیلان در این شب مبارک میزبان عاشقان مولی‌الموحدین علی(ع) بودند.

 

گفتنی است؛ سیزدهم رجب سال ۳۰ عام الفیل انسانی پا به عرصه وجود گذاشت که با تولد خود بسیاری از مردم عصر خویش و بعد از آن را حیرت زده کرد، نوزادی که کعبه میزبان قدوم مبارکش به دنیای خاکی بود و این نشانه اکرام خداوند و فضیلت بی همتای حضرت علی(ع) است.

کنیه حضرت علی(ع)، ابوالحسن، ابوالحسین و ابوتراب و القاب ایشان مرتضی، حیدر، امیرالمؤمنین، اسدالله و وصی است، مادر ایشان فاطمه بنت اسد و پدرش ابوطالب عموی بزرگوار پیامبر (ص) بود.


حضرت علی(ع) پس از برگزیده شدن حضرت محمد(ص) به پیامبری، نخستین کسی بود که به اسلام ایمان آورد و پیامبری رسول اکرم(ص) را پذیرفت و ایشان را در دعوت همگانی به اسلام یاری کرد.


دوران خلافت حضرت علی(ع) در مدینه دوران تبلور اسلام واقعی، اجرای عدالت اسلامی، مبارزه با بدعت ها، از بین بردن تبعیض ها، برکناری حکمرانان نالایق، تقسیم عادلانه بیت المال و اجرای دقیق و درست سنت رسول الله(ص) بود.
در زمان خلافت حضرت علی(ع) جنگ های فراوانی از جمله صفین، جمل و نهروان رخ داد که هر یک پیامدهای خاصی به دنبال داشت.


با وجود فشارهای سیاسی داخلی، خارجی و وقوع جنگ های طاقت فرسا در طول پنج سال حکومت ایشان، حضرت علی(ع) خدمات ارزشمند و بی سابقه ای در تاریخ به جامعه اسلامی ارائه کرد.


آن حضرت سرانجام در سحرگاه نوزدهم رمضان سال ۴۰ هجری قمری، هنگام انجام فریضه الهی توسط ابن ملجم از گروه خوارج، از ناحیه سر مجروح شد و بعد از دو روز در بیست و یکم رمضان به شهادت رسید.

 

پایان پیام/ 526