نذرواره علوی با پخت ۱۱ هزار پرس غذا در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) زنجان
نذرواره علوی با پخت ۱۱ هزار پرس غذا در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) زنجان

نذرواره علوی با پخت ۱۱ هزار پرس غذا در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) زنجان

به گفته جعفری، به مناسبت میلاد با سعادت حضرت علی(ع) نذرواره علوی در قالب ۷۲ دیگ غذا و توزیع ۱۱ هزار پرس در بین نیازمندان توسط خیرین مسجد حضرت ابوالفضل(ع) در امامزاده سید ابراهیم(ع) زنجان اجرا می شود.
شناسه خبر : 1148495 تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۵:۵۲

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیر عامل مرکز نیکوکاری مسجد حضرت ابوالفضل(ع) زنجان در نشست خبری ضمن تشریح اقدامات این مرکز اظهار کرد: همزمان با سراسر کشور غذای نذری به نیت امام علی(ع) با عنوان نذرواره علوی اجرا می شود که در زنجان نیز 72 دیگ برای توزیع 11 هزار پرس غذا تهیه شده و در امامزاده  سید ابراهیم(ع) زنجان پخت می شود.

 

جعفری با اشاره به اینکه مرکز نیکوکاری این مسجد در تمام زمینه ها فعالیت دارد، گفت: از ابتدای امسال تاکنون 100 هزار پرس غذا پخت و توزیع شده است همچنین هر سه ماه یکبار با همکاری 100 خیری که با این مرکز در ارتباط هستند سبد معیشتی در بین 3600 خانواده تحت حمایت توزیع می شود و هفته آینده نیز 1500 بسته معیشتی توزیع خواهد شد.

 

وی به اجرای طرح نان مهربانی در این مرکز اشاره کرد و گفت: سه نانوایی در این طرح با مسجد حضرت ابوالفضل(ع) همکاری می کنند و در این خصوص کارت های مخصوصی چاپ شده که مددجویان تحت حمایت این مسجد می توانند از طریق آن نان دریافت کنند.

 

جعفری اجرای طرح شوق زیارت در این مسجد را یادآور شد و گفت: قبل از کرونا 2500 نفر به صورت رایگان و از طریق کمک های خیرین به مشهد اعزام شدند.

 

عضو هیات امنای مسجد حضرت ابوالفضل(ع) زنجان از دیگر کارهای خیرخواهانه این مرکز را ساخت و نوسازی مسکن مددجویان عنوان کرد و گفت: امسال چهار مورد از مسکن مددجویان کمیته امداد، یک مورد مسکن مددجویی بهزیستی و یک مورد مسکن روحانی حوزه علمیه ساخته و یا نوسازی شد.

 

وی به همراهی هشت پزشک عمومی و متخصص قلب، یک فیزیوتراپی و دو داروخانه با مسجد حضرت ابوالفضل(ع) اشاره کرد و گفت: سال گذشته با همراهی خیرین 300 فقره جهیزیه تهیه و اهدا شد.

 

جعفری وقف یک باب منزل و یک باب مغازه برای امورات مسجد حضرت ابوالفضل(ع) اشاره کرد و گفت: خیرین این مسجد در تلاش هستند تا یک آپارتمان 32 واحدی با همراهی راه و شهرسازی و با هزینه کرد 20 میلیارد تومان بسازند تا به صورت رایگان به مدت 2 سال در اختیار زوج های جوان نیازمند قرار گیرد.

 

این خیر زنجانی ادامه داد: علاوه بر اقدامات فوق در این مسجد دوره های آموزش قرآن کریم در رشته های قرائت، نهج البلاغ و تصحیح نماز برای 250 نفر از مددجویان و غیرمددجویان برگزار می شود.

پایان پیام/ 693