انتقاد رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه از نحوه توزیع تجهیزات فرهنگی مساجد
انتقاد رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه از نحوه توزیع تجهیزات فرهنگی مساجد

انتقاد رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه از نحوه توزیع تجهیزات فرهنگی مساجد

حجت الاسلام عبودی با اشاره به اینکه حدود ۱۰ سال منتقد توزیع تجهیزات فرهنگی بین کانون های فرهنگی هنری مساجد است، خواستار توزیع با برنامه و در جای مناسب برای تقسیم این اقلام فرهنگی شد.
شناسه خبر : 1148192 تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۲۲:۵۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام و المسلمین «عبدالرحیم عبودی» عصر امروز (۲۴ بهمن ماه) در آئین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونین استاندار، مدیران استانی و شهرستانی در یاسوج برگزار شد، اظهار کرد: نهاد امامت جمعه همراهی لازم را در راستای رشد و توسعه فعالیت‌های فرهنگی مطلوب در جامعه با فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد داشت.

 

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تشکر از مدیرکل سابق و آرزوی توفیق برای مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: ائمه جمعه در شهرها شهرستان‌های مختلف استان و در راس آنها نماینده ولی فقیه  رئیس شورای فرهنگ عمومی هستند و این شورا ظرفیت بالایی دارد و و همپای شورای تامین محسوب می شود.

 

وی ضمن تأکید بر اینکه شورای فرهنگ عمومی می تواند نقش موثری در برنامه ریزی های فرهنگی استان داشته باشد، یادآور شد: مصوبات شورای فرهنگ عمومی نیازمند ضمانت اجرایی بیشتری در سطح ملی است و همچنین مصوبات این شورا نیازمند بودجه و ضمانت اجرایی بهتری در عرصه میدانی است.

 

حجت الاسلام عبودی به موازی کاری هایی که در کنار شورای فرهنگ عمومی صورت می گیرد اشاره کرد و افزود: به عنوان مثال شورای فرهنگی هیئت های مذهبی، شورای شئون فرهنگی و ... تشکیل می شوند و به نظر می‌رسد که در کشور باید یکی شوند و می‌توان این موازی کاری ها را بهتر مدیریت کرد.

 

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فاقد ساختمان بوده و طبیعی است نمی‌تواند مباحث فرهنگی استان را به درستی مدیریت کند.

 

وی در ادامه، نهاد امامت جمعه را هم راستا با فرهنگ ارشاد و نزدیک به هم دانست و خاطرنشان کرد: از جهت کار فرهنگی و اینکه ریاست شورای فرهنگ عمومی بر عهده ائمه جمعه بوده این موضوع مطرح می شود.

 

حجت الاسلام عبودی تصریح کرد: باید خودرو و تجهیزات لازم در اختیار ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گیرد و همچنین توجه به معیشت کارکنان با توجه به اینکه سطح حقوقی پایینی دارند، مدنظر باشد.

 

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد تجهیزات و ظرفیت‌های خوبی دارند، ادامه داد: توزیع این تجهیزات به درستی مدیریت نمی‌شوند و به کسانی و مکان‌هایی که اهل کار و فعالیت باشند، باید اختصاص داده شوند.

 

وی با اشاره به اینکه حدود 10 سال منتقد توزیع تجهیزات فرهنگی بین کانون های فرهنگی هنری مساجد است، خواستار توزیع با برنامه و در جای مناسب برای تقسیم این اقلام فرهنگی شد.

 

گفتنی است در پایان این آئین از زحمات محمد علی پیرسبزی مدیرکل سابق تجلیل و امین درخشان با حکم محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد.

پایان پیام/ 82