حضور پرشور بچه‌های مسجد در جشن انقلاب/ از بوم‌گردی تا اجرای سرود سه‌زبانه
حضور پرشور بچه‌های مسجد در جشن انقلاب/ از بوم‌گردی تا اجرای سرود سه‌زبانه

حضور پرشور بچه‌های مسجد در جشن انقلاب/ از بوم‌گردی تا اجرای سرود سه‌زبانه

کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد در سراسر ايران، به مناسبت چهل و سومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي فعاليت‌ها و برنامه‌هاي مختلفي را اجرا کردند؛ برگزاري طرح بوم‌گردي انقلاب، افتتاح نمايشگاه و اجرا و توليد سرود سه‌زبانه ازجمله آنها است.
شناسه خبر : 1147560 تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۹:۳۵

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، همزمان با فرارسیدن چهل‌وسومین بهمن پیروزی، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور به مناسبت گرامیداشت این روز فرخنده فعالیت‌های مختلفی را رقم زدند؛ از افتتاح کانون‌های جدید تا ویژه‌برنامه‌های گرامیداشت در سطح مساجد و کانون‌ها و برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی گرفته تا تولید و اجرای سرودهایی با مضامین انقلابی که از سوی گروه های سرود و همخوانی کانون‌های مساجد در نقاط مختلف کشور اجرا شد.

در ادامه گزیده‌ای از این فعالیت ها را می خوانید:
اجرای سرود بچه‌های مسجد در سراسر ایران اسلامی همزمان با سالگرد بهمن پیروزی 

تولید نماهنگ سه زبانه «ایران قدرتمند» به همت بچه‌های مسجد
نماهنگ سه‌زبانه «ایران قدرتمند» به همت کانون‌ فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) استان یزد تولید شد.
به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، نماهنگ سه‌زبانه «ایران قدرتمند» به زبان های فارسی، عربی و انگلیسی کاری از کانون‌های فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع)(رهپویان حرم) از مسجد حضرت امیرالمومنین (ع) شهرستان مهریز یزد تولید شد.

 

ابیات این نماهنگ سروده «حسین صیامی»، آهنگسازی اثر به عهده «مهدی زارع»، تصویربرداری کار بر عهده «محمدحسین نصیری»، کارگردان و تدوین اثر از سوی «ابوالفضل گل« و تنظیم و میکس و مسترینگ از سوی «حسن برزگری» انجام شده است.

 

نماهنگ سرود «قله‌های نور» کانون آله طه رونمایی شد
به مناسبت چهل سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، از نماهنگ سرود «قله‌های نور» کاری از کانون فرهنگی هنری آله طه محله پشته مهنو روستای آزادگان میناب رونمایی شد.
بر پایه این گزارش، شعر و ملودی این نماهنگ را حسین رضائیان، آهنگسازی عرفان یاملایی، تصویر و تدوین محمد درویشی انجام داده است.

پایگاه مقاومت بسیج حاج سید احمد خمینی(ره)، فضای مجازی و اطلاع رسانی حوزه سردار شهید ابراهیم رحیمی و معاونت متنا فضای مجازی و اطلاع رسانی سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان با کانون فرهنگی هنری آل طه در تولید این نماهنگ همکاری کرده اند.

گفتنی است؛ کانون فرهنگی هنری آل طه محله پشته مهنو روستای آزادگان یکی از کانون های فعال در حوزه سرود کانون های مساجد استان هرمزگان است.

افتتاح ساختمان جدید کانون فرهنگی هنری ثامن الحجج مسجد صاحب الزمان (عج) میاندرود

ساختمان جدید کانون فرهنگی هنری ثامن الحجج(ع) 21 بهمن ماه با حضور تنی چند از مسئولان محلی و بخش افتتاح شد
بر پایه این گزارش، ساختمان بلا استفاده خانه بهداشت چمازتپه میاندرود که به همت اهالی باز سازی و تعمیر شده بود؛ برای انجام فعالیت‌های فرهنگی، هنری، قرآنی و ورزشی در اختیار کانون فرهنگی روستا قرار گرفت و طی مراسمی افتتاح شد.

 

پناهی پنبه چوله، در گفت وگویی با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) درباره مراسم افتتاحیه این کانون اظهار کرد: در این مراسم امامجمعه شهرستان میاندرود، مدیر ورزش و جوانان، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج و تنی چند از مسئولین محلی و بخش حضور داشتند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری ثامن الحجج (ع) افزود: این کانون با داشتن 57عضو در زمینه‌های کتابخوانی، قرائت، روخوانی و روانخوانی و تفسیر قرآن، مسائل اعتقادی، مشاوره و ورزش فعالیت های خود را با قوت بیشتری در پیش می گیرد.
حضور پرشور اعضای کانون فرهنگی هنری ولا استان یزد در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

کانون فرهنگی هنری ولا، در چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت‌های متنوعی را رقم زد که از جمله آنها می توان به افتتاح نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی و همچنین راه اندازی طرح بوم‌گردی انقلاب اسلامی اشاره داشت.

 

افتتاح نمایشگاه دستاوردهای انقلاب 
در این نمایشگاه که همزمان با ایام الله دهه فجر برگزار شد، اعضای کانون فعالیت‌های مختلف در عرصه تولید محتوا، هنرهای تجسمی، را برای بازدید مخاطبان به نمایش گذاشتند.
این نمایشگاه در جوار آستان امامزاده سیدنصرالله(ع) برگزار شد.

 

افتتاح کتابخانه کانون فرهنگی هنری صادقیه مسجد امام حسن محله خلیل آباد تبریز

  به مناسبت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، کتابخانه و قرائتخانه صادقیه مسجد امام حسن (ع) با حضورمسئولین استانی افتتاح شد.

در این آیین افتتاحییه، «شهرام خدائی» مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان، ایجاد کتابخانه و قرائتخانه ها را در جهت آگاهی دهی به جامعه و از برکات نظام جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: اول انقلاب تعداد کتابخانه های استان ۲۷ باب بود که الان ۱۵۰ کتابخانه تحت پوشش این نهاد و ۲۶۰ کتابخانه و قرائتخانه عمومی مسجدی تحت پوشش ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فعالیت می کنند.

 

همچنین «محمد هادی نیا» مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری به فعالیت های کانون های مساجد با همکاری بسیج،بیان کرد: ۲۶۰ باب کتابخانه و قرائتخانه و یک هزارو ۴۲۵ کانون فرهنگی هنری در استان ایجاد و راه اندازی شده و در حال حاضر با مدیریت افتخاری بچه های مسجدی اکثر این کتابخانه ها فعال و بعضی دو شیفته به ارائه خدمات می پردازند و محل امن و مطمئنی برای بانوان و اعضای خانواده ها و جوانان و نوجوانان شده و موثر در افزایش سطح سواد و کاهش سن مخاطبین مسجدی است.

به گفته وی با کمک و پیگیری دلسوزانه دفتر تسهیل گری استانداری در این منطقه،تجهیزات لازم ازجمله سیستم های رایانه،چهارکاره، ویدئو پرژکتور، صندلی آموزشی و کتاب دیگر تجهیزات توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و تجهیزات کتابخانه ای از جمله ۹ قفسه به همراه کتابهای ،۸ عدد میز مطالعه،۲۰ صندلی مطالعه به همت نهاد کتابخانه ها ی عمومی استان به این کتابخانه اهدا شده است.

همچنین در ادامه، بینش مدیر کل پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: هرچقدر خدمات فرهنگی و آگاهی دهی به جامعه را گسترش دهیم،با آسیب های اجتماعی کمتری مواجه خواهیم شد.

 

در بخش دیگری از این آیین پیروزمنش، معاون مالی و اداری اداره فرهنگ  و ارشاد اسلامی استان نیز کانون های فرهنگی هنری و کتابخانه های مسجدی را از افتخارات مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست که توانسته اند در مناطق شهری و روستائی و محروم خدمات فرهنگی ارائه کنند.

 

گفتنی است این کتابخانه و قراتخانه در ابعاد ۸۰ متر با کمک های عمرانی شهرداری منطقه ۱۰ آماده  تجهیز و بازگشایی شد.

طرح بوم‌گردی انقلاب، ویژه نوجوانان یزدی توسط کانون ولا یزد

طرح بوم گردی انقلاب همزمان با دهه فجر توسط کانون فرهنگی هنری ولا در یزد آغاز شد.
 در این طرح نوجوانان و جوانان از قبل، ثبت‌نام کرده و با حضور در مکان‌های خاطره‌ساز انقلاب مردم یزد، خاطرات ناب راویان انقلاب را با گوش جان شنیدند.
اعضای کانون های مساجد استان یزد در این طح با حضور در خیابان دهم فروردین، حرکت به سوی میدان امیرچقماق و بیت سومین شهید محراب آیت‌الله صدوقی(ره)، صحبت‌ها و خاطرات خانم سلمانیان از مبارزان و فعالان انقلاب در سال ۵۷ را در این مسیر تاریخی‌ شنیدند.
 
گفتنی است طرح بومگردی انقلاب، یکی از طرح‌های رویداد فجر ۱۴۰۰ است که توسط هیئت انصار ولایت یزد در دارالعباده اجرا شد. این طرح  با ثبت‌نام از نواجوانان و جوانان انقلاب‌دوستِ یزدی و بومگردی در مکان‌ها و مسیرهای خاطره‌انگیز در دوران انقلاب، همراه با روایت‌گری فعالان و مبارزان انقلابی برگزار شد.
اهدای540 جلد کتاب به کانون‌های فهما در استان کرمانشاه

حجت الاسلام «افشین کلات پور» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، خبر از اهدای 450 جلد کتاب در موضوعات مختلف و به مناسبت فرارسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه داد.
 مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، ادامه داد: توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی یکی از رسالت های ذاتی کانون های فرهنگی هنری مساجد است که از ابتدای فعالیت با راه اندازی کتابخانه ها در جوار مساجد تداوم یافت.

 

حجت الاسلام کلات‌پور، در ادامه ضمن تقدیر از حمایت‌های ستاد فهما کشور و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از کتابخانه‌های مساجد، ابراز کرد: اهداء کتاب یکی از برنامه‌های حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای گسترش فرهنگ کتابخوانی و توسعه و تجهیز کتابخانه‌ها به منابع بیشتر است؛ در این راستا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، 540 جلد کتاب در عناوین دینی، قرآنی، ادبیات، فرهنگی و اجتماعی به منظور توزیع در کتابخانه های مساجد شهری و روستایی به ستاد فهما استان اهداء کرد.
اهدای ۳۰ سری جهیزیه به زوج‌های نیازمند تبریزی همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

«اصغر آراسته» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، با اشاره به فعالیت‌های کانون فرهنگی هنری شهید نهادی مسجد المهدی تبریز به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: ازدواج و تشکیل خانواده پیمانى مقدس و الهى است؛ اسلام نیز در نظام اجتماعى خود براى مسإله ازدواج اهمیت فراوان و خاصى قائل شده است.
مدیر کانون فرهنگی شهید نهادی مسجد المهدی تبریز ادامه داد: در این راستا به همت خیرین و فعالان مرکز نیکوکاری، ۳۰ سری جهیزیه شامل اقلام ضروری زندگی از جمله یخچال،فرش، جارو برقی، اجاق گاز،بخاری،سماور و مایحتاج مورد نیازبرای تشکیل یک خانواده مستقل تهیه و به نوعروسان اهدا شد.

وی افزود: تاکنون چند سری جهیزیه با کمک خیرین و مرکز نیکوکاری تهیه و اهدا شده و قرار بر ادامه تامین اساسی کالاهای ضروری زندگی نیز است و بر همین اساس در مرحله بعدی ۳۰ سری جهیزیه نیز تا پایان سال تهیه و به نوعروسان تحت پوشش این مرکز نیز اهدا خواهد شد.
بررسی دستاوردهای علمی انقلاب اسلامی با حضور رئیس دانشگاه اراک
کانون فرهنگی هنری «اصحاب المسجد» در راستای معرفی دستاوردهای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، اقدام به برگزاری نشستی با عنوان «دستاوردهای علمی انقلاب اسلامی  در چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب» باحضور «مجتبی ذوالفقاری» نخبه علمی و رئیس دانشگاه اراک کرد.

برترین های جشنواره ملی سرود «صدای انقلاب» معرفی شدند

جشنواره ملی « صدای انقلاب » زیر مجموعه رویداد ملی «به توان مردم» در رواق سرود به میزبانی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان برگزار شد.
بیش از یکهزار و 200 اثر از کانون های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ملی صدای انقلاب در هرمزگان ارسال شد که از این تعداد، 495 اثر به مرحله نیمه نهایی و در نهایت 115 اثر جهت داروی و انتخاب برترین ها به مرحله نهایی راه یافتند.
براساس رای هیات داوران جشنواره ملی سرود « صدای انقلاب » متشکل از مهدی نظری، بهزاد تراهی و مجید عباسی، برترین ها معرفی شدند.

کانون فرهنگی هنری انگیزه از خراسان رضوی، کانون فرهنگی هنری امام جعفر صادق(ع) از جنوب فارس و کانون فرهنگی هنری نسیم صبا از چهارمحال و بختیاری در بخش شهری جشنواره به ترتیب در رده اول تا سوم قرار گرفتند.
برگزاری یادواره شهدای عملیات والفجر۸ به همت کانون فرهنگی هنری شهدای سرخاب مسجد صفای بنی هاشم تبریز

«جعفر محمدخانلی» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما)، ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر از برگزاری یادواره شهدای عملیات والفجر ۸ و شهید والامقام «احمد مهدوی» خبر داد و اظهار کرد: این یادواره با حضور خانواده‌های معزز‌ شهداء، روایتگری «محمد نیک نفس» و با حضور مادحین اهل بیت عصمت و طهارت و با اجرای گروه سرود یاوران شهید سلیمانی پایگاه شهید دلخاک برگزار شد.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری شهدای سرخاب مسجد صفای بنی هاشم تبریز با بیان این‌ که امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستیم، گفت: توجه به جایگاه والای شهداء وظیفه همه ماست، در این راستا به منظور ارج نهادن به مقام والای شهدای عملیات والفجر ۸ و شهید والامقام «احمد مهدوی»، تلاشگران کانون و بسیج اقدام به برگزاری این یادواره کردند.
وی افزود: این یادواره به همت موکب عزاداران عرب بنی هاشم محله سرخاب، کانون فرهنگی هنری و با مشارکت پایگاه بسیج روز پنجشنبه ۲۱ بهمن ماه با حضور مادحین اهل بیت عصمت و طهارت و با روایتگری « محمد نیک نفس» برگزار شد.
برگزاری کارگاه آموزشی«آسیب‌های فضای مجازی» در کانون عبدصالح

«مرتضی ذاکری درباغی» در گفت‌گو با ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) اظهار کرد: همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کارگاه آموزشی آسیب های فضای مجازی با هدف بررسی سلامت افراد در فضای مجازی و مضرات استفاده بیش از حد تلفن همراه و غفلت از آسیب های فضای مجازی برگزار شد.

 

وی افزود: کارگاه آموزشی « آسیب های فضای مجازی » زیر نظر حجت الاسلام جهانگیری، رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی شهرستان میناب  در مسجد و حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) روستای کنارترش برای عموم مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

 

حرکت «کاروان قرآنی انقلاب» در 30 مسجد 

حجت‌الاسلام و المسلمین «سعید روحانی» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما)، ضمن گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: کانون های مساجد با برگزاری برنامه های متنوع به استقبال ایام گرامیداشت چهل و سومین سال پیروزی انقلاب اسلامی رفتند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فهما استان قم با بیان اینکه «کاروان قرآنی انقلاب» به اجرای ویژه برنامه های قرآنی با پیوست انقلاب و گرامیداشت دهه فجر  می پرداخت، افزود: این کاروان در قالب 30 جلسه از 12 تا 22 بهمن ماه در 30 مسجد شهر مقدس قم و بخش های دیگر استان به اجرای ویژه برنامه های جذاب و متنوع به مناسبت ایام گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی پرداخت که با استقبال مردم مواجه شد.

 

وی با اشاره به اینکه «کاروان قرآنی انقلاب» در قالب دو گروه مجزای قرآنی شامل قاریان، حافظان و گروه های تواشیح برتر کشور برنامه ریزی و اجرا شد، گفت: گروه اول که از مرکز قرآنی امامزاده سید علی (ع) اعزام شدند شامل قاریان بین المللی قرآن از جمله « محمدرضا شفیعی»، « حجت قارائی»، « علیرضا رضایی» و... و گروه مرکز قرآن و حدیث حرم کریمه اهل‌بیت(س) بودند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فهما استان قم ادامه داد: گروه دوم که از مرکز قرآنی امامزاده موسی مبرقع(ع) (فرزند بلافصل امام جواد(ع) اعزام شده بود، شامل قاریان «حامد علیزاده»، «علی‌اصغر شعاعی»، گروه تواشیح جانبازان و گروه قرآنی عترت بودند.

 

وی با اشاره به برگزاری سایر برنامه های این کاروان افزود: اجرای گروه های سرود برتر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، روایتگری خاطرات انقلاب و برگزاری مسابقات متنوع فرهنگی از دیگر بخش های برنامه های این کاروان ماست.

پایان پیام/ 9