برگزاری دومین گردهمایی چکامه توسط کانون شهید روحی
برگزاری دومین گردهمایی چکامه توسط کانون شهید روحی

برگزاری دومین گردهمایی چکامه توسط کانون شهید روحی

به مناسبت چهل و سومین سالگرد انقلاب اسلامی؛ دومین گردهمائی آموزشی اجرایی مربیان طرح فرهنگی تربیتی چهره به چهره و چکامه استان خراسان رضوی امروز در مشهد مقدس برگزار شد.
شناسه خبر : 1147167 تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۹:۵۹

 خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: علی اکبر روحی گل خطمی مدیر مؤسسه و کانون فرهنگی شهید روحی گفت: این دوره در روز پنجشنبه، ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ با حضور حدود ۵۰ مربی طرح چهره به چهره و چکامه در محل مسجد و مجتمع فرهنگی زینبیه سلام الله علیها برگزار گردید.

 

وی ادامه داد: برنامه های این گردهمایی شامل برگزاری کارگاه تربیت کادر متخصص پلیس پیشگیری با ارائه جناب سروان اسدی مسئول آموزش پلیس مبارزه با مواد مخدر استان و کارگاه آشنایی با مدل تیپ شخصیت  شناسی disc با ارائه جناب آقای رضازاده متخصص علوم تربیتی و مشاوره برگزار گردید.

 

روحی تصریح کرد: از جمله برنامه های دیگر این گردهمایی  حضور و سخنرانی جناب آقای امینی قائم مقام محترم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بود که در رابطه با اهمیت موضوع خانواده و پیشگیری از آسیب های اجتماعی مطالبی رو ارائه کردند. در این گردهمایی گزارش فعالیت های طرح در سال ۱۴۰۰ ارائه گردید.


مدیر تشکل تخصصی ترویج و ارتقای فرهنگ مطالعه  و کتابخوانی در استان ابراز کرد: از مجموعه فعالیت های طرح در سال ۱۴۰۰ می‌توان به میزبانی از گردهمایی مجریان کشوری طرح در مشهد در آبان ۱۴۰۰ ، برگزاری دوره آموزشی آشنایی با روش های تربیتی  و آموزه های اخلاقی و اجتماعی سیره امام رضا علیه السلام ویژه متربیان، برگزاری ۵ مسابقه بزرگ کتابخوانی ویژه مربیان و متربیان (پیامبر مهربانی (ص) ، اندیشه در قرآن ، فصل انتخاب ، مکتب سلیمانی ۲، مادرانه) برگزاری ۱۰ جنگ کتاب ویژه  متربیان حلقه های تربیتی مشهد در ایام هفته کتاب ۱۴۰۰ و همچنین برگزاری جلسات و نشست های مختلف با مسئولین استانی از جمله دیدار و ارائه گزارش فعالیت های طرح و موسسه شهید روحی خدمت نماینده محترم ولی فقیه در استان حضرت آیت الله علم الهدی، دیدار با حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای مروی  تولیت معزز آستان قدس رضوی و ارائه گزارش، دیدار با وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی جناب آقای دکتر اسماعیلی، دیدار با جناب آقای ارجاعی شهردار محترم مشهد، دیدار با جناب آقای دکتر برادران مدیر سابق عالی حرم مطهر، دیدار با جناب آقای دکتر منصوریان عضو محترم شورا و رئیس کمیسون فرهنگی شورای شهر مشهد، دیدار با جناب آقای دکتر باغگلی معاون محترم شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد، دیدار با حجت الاسلام و المسلمین ایزدی معاون محترم فرهنگی اوقاف استان، دیدار با حجت الاسلام مهدوی ارفع مسئول رسیدگی به امور مساجد استان، دیدار با حجت الاسلام سبزیان مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، دیدار با جناب آقای حسین زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بیان نمود.

 

روحی تاکید کرد: دستگاه های فوق نسبت به توسعه طرح چهره به چهره و چکامه  در استان و فعالیت های حوزه ترویج کتابخوانی قول مساعدت دادند .

 

مدیر طرح تربیتی چهره به چهره و چکامه استان اضافه کرد: از جمله برنامه های دیگر این مجموعه برگزاری مسابقه کتابخوانی پیک آسمانی با موضوع آموزش نماز به نوجوانان مشهدی و متربیان طرح در استان است که علاقه مندان می توانند جهت شرکت در مسابقه و کسب اطلاعات بیشتر به سامانه مرکز مجازی مسابقات کتابخوانی به آدرس www.m-ketab.ir مراجعه نمایند .

 

روحی بیان کرد: در این گردهمایی مجموعه ای از هدایای فرهنگی شامل مجموعه ۶ جلدی کتاب دعوت؛ کتاب تربیت اجتماعی، کتاب خاطرات یک معلم،  دو جلد از آثار شهید مطهری، کتاب نحوه تعامل با زیر دستان و ۱۲ جلد کتاب پیک آسمانی جهت متربیان  اهدا  و گواهینامه حضور متعاقبا برای مربیان ارسال می شود.

 

مدیر مؤسسه شهید روحی گفت از زحمات و همراهی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان رضوی، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان و اداره کل کتابخانه های عمومی استان  بابت همراهی در حسن اجرای طرح صمیمانه تقدیر و تشکر می نماییم و از اداره کل اوقاف و امور خیریه استان درخواست نمود که نسبت به همراهی در اجرای تعهدات تفاهم نامه في مابین همکاری و مساعدت لازم را داشته باشند.  

 

وی از فعالیت بیش از ۵۰ حلقه چهره به چهره در سطح خراسان رضوی خبر داد و تصریح کرد ‎۲۶ مربی خواهر و ۲۴ مربی برادر در این طرح فعالیت می‎کنند. و حلقه های تربیتی در مناطق حاشیه شهر مشهد و شهرستان های خواف، نیشابور، تربت حیدریه، رضویه، بردسکن،کلات، طرقبه، باخزر، رضویه دایر هستند.

 

گفتنی است،  طرح چهره به چهره به صورت یک طرح سراسری در کشور اجرا می‎شود،‌ در سال ۱۳۹۰ این طرح به خراسان رضوی ابلاغ و در سال ۱۳۹۳ به موسسه و کانون فرهنگی هنری شهید ابراهیم روحی محول شد.
 

پایان پیام/ 9