نسل ظهور ثمره خلاقیت زنانی است که نقش‌ خود را در همه عرصه‌ها ایفا می‌کنند
نسل ظهور ثمره خلاقیت زنانی است که نقش‌ خود را در همه عرصه‌ها ایفا می‌کنند

نسل ظهور ثمره خلاقیت زنانی است که نقش‌ خود را در همه عرصه‌ها ایفا می‌کنند

اردبیلی با بیان اینکه برای نقش آفرینی متنوع و هم افزایی نقش‌های مختلف زنان، نیاز به تغییر در نگرش خود زنان است، اظهار کرد: نسل ظهور ثمره خلاقیت زنانی است که در عین غنای معنوی و اخلاقی، نقش‌های خود را به خوبی در همه عرصه‌ها ایفا می‌کنند.
شناسه خبر : 1146230 تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۴:۰۳

 خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما)، «مریم اردبیلی» در همایش تخصصی «شکوه مادری» که ویژه مسئولان واحد خواهران کانون های فرهنگی هنری مساجد، دوشنبه 18 بهمن ماه به صورت مجازی برگزار شد، در خصوص رابطه فعالیت های فرهنگی اجتماعی بانوان با زندگی مشترک و فرزندپروری، اظهار کرد: برخی معتقدند فقط خانه، یا فقط  جامعه و هم خانه و هم جامعه؛ اما روی دیگر سکه این است که زنان به ازای درآمد و شان اجتماعی ارزش گذاری می شوند ولی برخی زنان هم خانواده و هم حضور فعالانه در جامعه را می خواهند.

 
مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران با بیان اینکه بدین شکل یک زن در دو جهان با روایت های متفاوت قرار دارد، خاطر نشان کرد: بنابراین دیدگاه زنان در عمل مجبور به انتخاب یکی از دو جهان شدند و یا کمی از هر دو جهان را انتخاب کردند.
 
اردبیلی گفت: در رویکرد منفی نگر زن ناچار به انتخاب یکی از دو مولفه های یاد شده است؛ در حالی در رویکرد مثبت نگر زن کمی از این دو حیطه را بر می گزیند که دارای آسیب هایی نیز هست و در واقع زن خود را به دو نیمه می کنند تا دو جهان را به هم متصل کند.
 
مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با تاکید بر اینکه ساختار ذهنی ما باید شکسته شود تا مسایل از حالت لاینحل خارج شود این پرسش را مطرح کرد که  آیا می شود زن به منتها درجه خلقت الهی برسد و همزمان نقش های خود را به خوبی ایفا کند و به عنوان یک سوپرزن عمل کند؟ آیا نقش‌های زنان می‌توانند هم افزا باشد؟
 
 اردبیلی با تاکید بر اینکه زنان توانایی عاملیت دارند و می توانند محیط پیرامون خود را طبق میل خود تغییر  دهند، تصریح کرد: برای زنان نباید چارچوب های تنگ ترسیم شود حتی در دین اسلام هم چنین نشده است و نمونه بارز آن حضرت صدیقه طاهره در حالی که فرزند کوچک داشتند و نقش مادری و همسری را در خانه داشتند در اجتماع حضور فعال نیز داشتند و از همسر خود در اجتماع دفاع کردند.
 
 وی با مطرح کردن این پرسش جنجالی که آیا اوج تعالی یک زن صرفا به نقش مادری است؟ گفت: زنانی بر اساس قرآن داریم که نه مادر بوده اند و نه همسر بوده اند ولی از زنان برتر و الگو معرفی شده اند، ما در واقع با تعدد و تنوع الگوهای زنان در مبانی دینی خود روبرو هستیم و  تعدد نقشها برای زنان  فراهم هست و می توانند همه نقشها را با توجه به اقتضائات خود انتخاب کنند.
 
 اردبیلی با اظهار تأسف از اینکه گاهی اوقات دچار کمال گرایی افراطی می شویم، افزود: با مدل کلیشه ای نمی توان زنان را تعریف کرد، زنان خود باید مدل زندگی خود را انتخاب کنند چراکه خداوند قدرت انعطاف به زنان داده است و زنان در خلقت خود می توانند همه بخشهای مختلف و نقشهای خود را بکار بگیرند و در زمانهای متفاوت به شیوه های متفاوتی از همه آنها بهره بگیرند.
 
مشاور امور بانوان شهردار تهران با تاکید براینکه در آینده امکان گذر از دو جهان متفاوت زنان فراهم تر خواهد بود، اضافه کرد: برای نقش آفرینی متنوع و هم افزایی نقشهای مختلف زنان نیاز به تغییر نگرش در خود زنان وجود دارد تا فرصت های تغییرات فرهنگی در جامعه ایجاد شود.
 
وی در پایان تاکید کرد: نسل ظهور ثمره خلاقیت زنانی است که در عین غنای معنوی و اخلاقی، نقش‌های خود را به خوبی در همه عرصه ها ایفا می کنند.
 
گفتنی است همایش مجازی مسئولان واحد خواهران کانون های فرهنگی هنری مساجد با عنوان «شکوه مادری» دوشنبه(18 بهمن) با حضور 400 نفر از بانوان فعال در کانون های فرهنگی هنری مساجد به صورت مجازی برگزار شد. 

پایان پیام/ 9