افزایش مهارت‌های ارتباطی انسجام خانواده را به همراه دارد/برنامه‌ریزی آینده موفق را رقم می‌زند
افزایش مهارت‌های ارتباطی انسجام خانواده را به همراه دارد/برنامه‌ریزی آینده موفق را رقم می‌زند

افزایش مهارت‌های ارتباطی انسجام خانواده را به همراه دارد/برنامه‌ریزی آینده موفق را رقم می‌زند

ريزانه در همايش تخصصي شکوه مادري ويژه مسئولان واحد خواهران کانون‌هاي مساجد کشور، با اشاره به اهميت افزايش مهارت‌هاي ارتباطي به ويژه در خانواده‌هاي پر جمعيت گفت: برنامه‌ريزي آينده موفق را در سطح خانواده و جامعه رقم مي‌زند.
شناسه خبر : 1146023 تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۹:۲۵

 خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از  اصفهان، «جلال ریزانه» در همایش تخصصی «شکوه مادری» که ویژه مسئولان واحد خواهران کانون هاي فرهنگي هنري مساجد، دوشنبه 18 بهمن ماه به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد:نگاه به گذشته و اینکه در زندگی این دوران با تغییرات شتابانی مواجه هستیم منجر به این مساله می شود که شیوه فکری ما نسبت به آینده و سبک زندگی باید تغییر کند.

 
عضو هیئت علمی پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی با طرح این پرسش که خانواده ها در آینده چه تغییراتی می کنند؟ افزود: برای شناخت آینده به ابزارهای جدید نیاز داریم؛ در قرآن آمده است سرنوشت هیچ قومی تغییر نمی کند مگر زمانی که خود آن قوم بخواهند.
 

ریزانه با اشاره به اینکه در آینده با کلان روند سالخوردگی روبرو هستیم و خانه های دوستدار سالمند و خانه های هوشمند شکل خواهد گرفت، تصریح کرد: اگر روند رشد جمعیت اینگونه باشد به چنین خانه‌هایی نیاز خواهیم داشت.
 

سرپرست معاونت پشتيباني و توسعه منابع انساني ستاد فهما، به شغل‌های آینده مثل معماری خانه های دوستدار سالمند، ربات های دوستدار سالمند و غذاهای سالمند اشاره کرد و گفت: هر چه ابزارهایی ارتباطی انسانها بیشتر شود، انسانها تنهاتر می‌شوند بنابراین افزایش مهارتهای ارتباطی برای خانواده ها ضروری است.
 

مشاور رئیس ستاد فهما با بیان اینکه اضطراب و ترس در زندگی های آینده و خانواده ها به شدت در حال شکل گیری است، تصریح کرد: هر چه تعداد افراد خانواده بیشتر و مهارت‌های ارتباطی در خانواده بیشتر باشد، اضطراب و ترس در چنین خانواده هایی کمتر است.
 

وی گفت: انقلاب اسلامی یک شگفتی در قرن بود و بسیاری از روندهای زندگی ایرانیان تغییر پیدا کرد و تحولات در آینده بر مبنای تصاویر ما از آینده رخ خواهد داد، نقش ما در انسجام خانواده ها به چه شکل خواهد بود؟
 

ریزانه تصریح کرد: بجای اینکه نگران آینده باشیم باید برای آینده برنامه ریزی کنیم و صرف دانش داشتن کافی نیست، افرادی که از هوش هیجانی بالایی برخوردارند در تحولات آینده موفق تر خواهند بود.

 

گفتنی است، همایش مجازی مسئولان واحد خواهران کانون های فرهنگی هنری مساجد با عنوان «شکوه مادری» دوشنبه(18 بهمن) با حضور 400 نفر از بانوان فعال در کانون های فرهنگی هنری مساجد به صورت مجازی برگزار شد. 

پایان پیام/ 9