برنامه های فرهنگی و هنری استان زنجان با محوریت کانون های مساجد اجرا خواهد شد
برنامه های فرهنگی و هنری استان زنجان با محوریت کانون های مساجد اجرا خواهد شد

برنامه های فرهنگی و هنری استان زنجان با محوریت کانون های مساجد اجرا خواهد شد

به گفته حسنی، با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری با محوریت کانون های مساجد، مجموعه های مردمی و حاکمیتی را آشتی می دهیم.
شناسه خبر : 1145888 تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۷:۰۴

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، در نشست با کارکنان ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان اظهار کرد: کانون های مساجد جز حلقه های میانی بین مردم و مسئولان هستند که می تواند مردم را پای کار بیاورند.

 


امرالله حسنی با اشاره به اینکه برای حفظ نظام مردم باید پای کار باشند، گفت: دهه فجر به عنوان جشن ملی باید با شکوه بیشتری برگزار شود، این ایام یک رویداد تاریخی و نقطه عطفی در این کشور است و دستاوردهایی که این انقلاب برای مردم ایران به ارمغان اورده قابل مقایسه با سایر انقلاب ها نیست.

 


وی بر ضرورت انتقال دستاوردهای انقلاب و فلسفه این رویداد تاریخی به جوانان تاکید کرد و گفت: اگر انقلاب نمی شد ایران همچنان زیر سلطه استکبار جهانی بود.

 


این مسئول با یادآوری اینکه انقلاب 57 استقلال فرهنگی، اقتصادی و سیاسی برای مردم ایران به ارمغان آورد، تصریح کرد: با مطالعه کتاب های تاریخی می توان به وضعیت ایران در دوران شاهنشاهی پی برد.


به گفته حسنی در طول چهل و سه سال از عمر انقلاب علیرغم جنگ تحمیلی و فشارهای اقتصادی به موفقیت هایی خوبی رسیدم.

 


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با تاکید به اینکه عزت ملی و غیرت دینی خود را به نسل جوان نشان دهیم، افزود: امیدافزایی برای مردم باید در راس کارهای ما قرار گیرد. متولیان فرهنگی باید مطالبه گری را افزایش دهد.

 


حسنی با یادآوری اینکه بعضا مجموعه های مردمی به دستگاه های حاکمیتی بی اعتماد هستند و همین موجب شد رهبری فرمان اتش به اختیار به مجموعه های مردمی دادند، گفت: با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری با محوریت کانون های مساجد تلاش خواهد شد بین مجموعه مردمی و حاکمیتی آشتی ایجاد کنم.

 


 وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت هنرمندان در راهیان نور برای روایتگری دفاع مقدس، گفت: برای هماهنگی دستگاه های فرهنگی برنامه هایی در دستور کار داریم.

 


مدیرکل ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان نیز در سخنانی با اشاره به اینکه از سال 97 که ستاد اساسنامه ای را به امضا رساند به مجموعه غیرانتفاعی مردمی تبدیل شد.
حجت الاسلام یارمحندی ادامه داد: علیرغم اینکه این اساسنامه قوت قلبی برای کارکنان ستادی بود ولی این استقلال نیارمند حمایت متولیان فرهنگی است.


وی در ادامه به تشکیل جلسات شورای هماهنگی کانون های مساجد استان در زنجان به ریاست امام جمعه و با حضور دستگاه های متولی اشاره کرد و افزود: یکی از اهرم های قدرت کانون های مساجد این شورا است.

 


این مسئول به رویداد ملی فهما در کشور و استان زنجان برای رقابت سالم و سازنده بین کانون های مساجد اشاره کرد و گفت: براساس اعلام ستاد مرکزی  استان زنجان جزو استان های سیزدهم در سومین رویداد ملی فهما است.

 


یارمحمدی ادامه داد: توزیع گوشت قربانی با همراهی موسسه حضرت خدیجه و برنامه سمت خدا در هشت مرحله انجام شده و به مناسبت دهه فجر 1200 بسته نیز توزیع خواهد شد.

پایان پیام/ 73