بصیرت‌افزایی با دوره‌های آموزشی سواد رسانه‌ای در کانون انصارالمهدی (عج) فارسان
بصيرت‌افزايي با دوره‌هاي آموزشي سواد رسانه‌اي در کانون انصارالمهدي (عج) فارسان

بصیرت‌افزایی با دوره‌های آموزشی سواد رسانه‌ای در کانون انصارالمهدی (عج) فارسان

کانون فرهنگي هنري انصارالمهدي (عج) در عرصه‌هاي مختلفي فعاليت دارد اما به صورت خاص عرصه فرهنگ و سواد رسانه‌اي را دنبال کرده و با برگزاري دوره‌هاي مختلف در عرصه بصيرت‌افزايي براي نسل جوان فعاليت مي‌کند.
شناسه خبر : 34943 تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۴:۲۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد متعددی در استان چهار محال و بختیاری فعالیت دارند و تلاش می‌کنند تا در عرصه‌های مختلف خدمتگزار اهل مسجد و محلات بوده واز سوی دیگر در رشته‌های مختلف کارآفرینی داشته باشند.
 

کانون فرهنگی هنری انصارالمهدی(عج) مسجد صاحب‌الزمان (عج) شهرستان فارسان استان چهار محال و بختیاری یکی از این کانون‌های فعال است که در رویداد فهما 1400 نیز موفق به کسب 19 هزار و 995 امتیاز از سقف 20هزار امتیاز شده است.
 

کانون انصارالمهدی (عج) که از سال 1388 رسما تاسیس و کار خود را آغاز کرده است بیش از 650 عضو فعال دارد که در عرصه‌های مختلف از جمله رشته های فرهنگی، هنری، علمی، آموزشی، تربیتی و بسیاری حوزه های دیگر فعالیت می کند.
 
از جمله فعالیت های این کانون می‌توان به برگزاری کارگاه‌های آموزش و تقویت سواد رسانه‌ای اشاره داشت که با هدف تربیت افسران جوان جنگ نرم برگزار شده و شاخه های مختلفی دارد. برای مثال نقد فیلم و بازی‌های خارجی از جمله برنامه هایی است که به صورت یک هفته در میان در این کانون برگزار شده و به عنوان یک مهارت اجتماعی که می تواند نوجوانان عضو را با تفکر انتقادی و استدلالی در عرصه تولیدات رسانه ای آشنا کند، برگزار می شود.
 
کانون انصارالمهدی(عج) استان چهار محال و بختیاری همچنین ترویج فرهنگ مطالعه میان اعضای کانون را به عنوان یکی دیگر از فعالیت‌های محوری قرار داده است و در این عرصه با رونمایی از کتاب «تاریکی» نوشته «هدی اله یاری» نوجوان فعال عضو کانون فرهنگی هنری انصارالمهدی (عج) با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فارسان، رنگ و بوی دیگری به فعالیت های کتاب و کتابخوانی داده است تا از گذرگاه این رویکرد زمینه جذب نوجوان و جوانان به مساجد را فراهم کند.
 
بچه‌های مسجد با عضویت در کانون فرهنگی هنری انصارالمهدی (عج) همچنین می توانند از خدمات این کانون در عرصه‌های بصیرت‌افزایی، مشاوره، مقابله با آسیب های اجتماعی، نیز بهره مند شوند ضمن اینکه دوره های مذکور برای خواهران و برادران برگزار می شود.
 
برگزاری کلاس‌های آموزشی تئاتر به کودکان و نوجوانان به همت کانون انصارالمهدی(عج) از دیگر برنامه‌هایی است که در این کانون با هدف آموزش‌های مقدماتی تئاتر و استعدادیابی برگزار می شود. این کلاس ها با تدریس اساتید مجرب و با مشارکت حوزه هنری استان چهار محال و بختیاری برپا می شود.
 
از سوی دیگر یکی از فعالیت‌های این کانون راه‌اندازی کارگاه آموزش بافتنی به بانوان است که به صورت ماهانه برگزار می‌شود؛ شرکت کنندگان در این کارگاه پس از یادگیری انواع بافت‌ها، موفق به تولید آثار مختلف و راه اندازی کسب و کار خود در این رشته هنری می شوند.