آیین اختتامیه جشنواره هنرهای سنتی روستا و عشایر دارالولایه برگزار می‌شود
آيين اختتاميه جشنواره هنرهاي سنتي روستا و عشاير دارالولايه برگزار مي‌شود
همزمان با ایام‌الله دهه فجر و به میزبانی کانون «پیروان ولایت»؛

آیین اختتامیه جشنواره هنرهای سنتی روستا و عشایر دارالولایه برگزار می‌شود

آيين اختتاميه جشنواره هنرهاي سنتي روستا و عشاير دارالولايه، همزمان با ايام چهل و سومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، به ميزباني کانون فرهنگي هنري «پيروان ولايت» مسجد جامع سنچولي استان سيستان و بلوچستان برگزا مي شود.
شناسه خبر : 34898 تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۴:۳۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، جشنواره هنرهای سنتی روستا و عشایر دارالولایه، که به همت کانون فرهنگی هنری «پیروان ولایت» مسجد جامع سنچولی از هفته گذشته در استان و سیستان و بلوچستان افتتاح شده بود، همزمان با ایام‌الله دهه فجر در شهرستان هامون به کار خود پایان می‌دهد.

بر پایه این گزارش، پنج‌شنبه 7 بهمن ماه بود که جشنواره هنرهای سنتی روستا و عشایر دارالولایه در استان استان و سیستان و بلوچستان، با حضور امام جمعه شهر علی اکبر و همچنین جمعی از مسئولین کانون‌های فرهنگی و هنری شهرستان هامون، مربیان و خواهران کارآموز شرکت کننده در این جشنواره در محل مصلی شهر برگزار شد.


از جمله برنامه‌های این جشنواره، برگزاری جلسات آموزشی در رشته‌های مختلف سوزن‌دوزی، خمک دوزی، حصیر بافی، قالی بافی و خیاطی دوخت البسه محلی سیستان و همچنین نمد دوزی و گلسازی است.

گفتنی است در آیین اختتامیه این جشنواره، نمایشگاه صنایع دستی سنتی اعضای کانونهای فرهنگی و هنری مناطق ویژه زابل برگزار شده و علاوه بر این از بانوان نمونه فعال در عرصه فعالیت‌های هنری سنتی سیستان و مربیان هنرهای بومی و محلی تجلیل می شود.