کمیته مساجد ستاد مرکزی دهه فجر با تأسی از رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه مسجد به صورت جدی عمل کند
کميته مساجد ستاد مرکزي دهه فجر با تأسي از رهنمودهاي مقام معظم رهبري در حوزه مسجد به صورت جدي عمل کند
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران؛

کمیته مساجد ستاد مرکزی دهه فجر با تأسی از رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه مسجد به صورت جدی عمل کند

حجت‌الاسلام محمودي در جريان برگزاري نشست کميته مساجد ستاد مرکزي دهه فجر، ضمن گراميداشت چهل و سومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، اظهار کرأ: اين کميته با تأسي از رهنمودهاي مقام معظم رهبري در حوزه مسجد به صورت جدي عمل کند.
شناسه خبر : 34764 تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۸:۵۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، نشست کمیته مساجد ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی یکشنبه 10 بهمن در محل سالن اجتماعات ساختمان شهید بهشتی برگزار شد.

بر پایه این گزارش کمیته مساجد ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی متشکل از 14 دستگاه می شود که با توجه به ابلاغ شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کار خود را از دی ماه آغاز کرده است.

حجت الاسلام «سید محسن محمودی» در این نشست با بیان اینکه مساجد از تکیه‌‌گاه های مطمئن در دوران انقلاب اسلامی بودند، اظهار کرد: در طول سال عموم فعالیت ها و برنامه های ملی، مذهبی در مساجد برگزار می شود اما در دهه فجر این فعالیت ها به اوج خود می رسد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در ادامه افزود: بیش از ۷۵ هزار مسجد، ۴۵ هزار امام جماعت و ۹۰۰ امام جمعه داریم که بیشتر آنها امام جماعت نیز هستند و این آمار نشانگر ظرفیت بالایی است که در مساجد کشور وجود دارد و باید از این ظرفیت به ویژه در دهه فجر استفاده کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که کمیته مساجد ستاد مرکزی دهه فجر بتواند با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در حوزه مسجد به صورت جدی تری عمل کند.

حجت الاسلام محمودی گفت: به دلیل کرونا و مسایل دیگر همواره یقه مسجدی ها و هیاتی ها را گرفته ایم، این در حالی است که می شود حتی در شرایط قرمز با رعایت پروتکل های بهداشتی در مسجد جماعت داشته باشیم. جمعه هفته گذشته برای حمایت از مردم یمن راهپیمایی داشتیم اما از ما خواستند به دلیل افزایش آمار بیماران کرونایی راهپیمایی را لغو کنیم در حالی که روز پنجشنبه مسابقه فوتبال برگزار شد و مردم بعد از پیروزی تیم ایران به خیابان ها آمدند و جشن گرفتند. البته با پیگیری های صورت گرفته راهپیمایی، بعد از نماز جمعه برگزار شد.


وی در بخش دیگری از مباحث خود با بیان اینکه در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ضمن شناسایی ظرفیت های مساجد تلاش می کنیم تا هماهنگی های مورد نظر میان نهادها و دستگاه ها ایجاد  شود، تصریح کرد: مساجد از محوری ترین جایگاه هاست که در سال های گذشته با کارهای موازی فرهنگی و بیرون بردن  فعالیت های فرهنگی از مسجد این پایگاه اجتماعی را از محوری بودن خارج کردند.

وی تصریح کرد: برخی، مساجد را فقط برای نماز خوان ها تعریف کردند و جاذبه های ورزشی و هنری را به مکان های دیگر انتقال دادند؛ در این میان فلسفه کانون های فرهنگی هنری مساجد این است که برنامه های جذاب را در مساجد اجرا کنند.

حجت الاسلام محمودی در پایان ضمن تاکید نسبت به تشویق مردم برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن افزود: ضرورت دارد اهداف انقلاب اسلامی بیش از پیش برای مردم تبیین شود و امدوارم که مساجد همچون گذشته به مثابه یک محور تاثیرگذار به فعالیت خود ادامه دهند.