کانون‌های مساجد نقش بسزایی در ترویج فرهنگ و هنر دینی ایفا می‌کنند
کانون‌هاي مساجد نقش بسزايي در ترويج فرهنگ و هنر ديني ايفا مي‌کنند
عضو هیات انتخاب پایتخت فهما؛

کانون‌های مساجد نقش بسزایی در ترویج فرهنگ و هنر دینی ایفا می‌کنند

حجت‌الاسلام ثنايي با اشاره به کارکردهاي گسترده کانون‌هاي مساجد در عرصه‌هاي مختلف گفت: کانون‌هاي مساجد نقش بسزايي در ترويج فرهنگ و هنر ديني ايفا مي‌کنند.
شناسه خبر : 34696 تاریخ انتشار : ۹ بهمن ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۸:۵۸

حجت الاسلام «علی اصغر ثنایی» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور به مثابه واسطی برای اعتلای فرهنگ بومی در مناطق مختلف هستند، اظهار کرد: با توجه به تنوع اقلیمی در جای جای ایران اسلامی ظرفیت کانون‌های مساجد می‌تواند مولفه‌ای تاثیرگذار در راستای ترویج فرهنگ و هنر دینی باشد.
 
عضو هیات انتخاب پایتخت فهما در سال 1401 گفت: با توجه به تنوع فعالیت‌هایی که در کانون های مساجد وجود دارد و از سوی دیگر ارزش‌گذاری ستاد فهما مرکز به این فعالیت ها، تصور می کنم شاهد شکل گیری اتفاقات خوبی در آینده باشیم.
 
وی در بخش دیگری از مباحث خود در مورد نقش ائمه جماعات در پویایی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفت: اگر به مساجد موفقی که در طول چند دهه اخیر در کشور فعالیت داشتند بنگریم و البته مساجدی که اکنون فعال هستند، متوجه می شویم محوری ترین و کلیدی ترین عنصر موفقیت یک مسجد امام جماعت است.
 
عضو هیات انتخاب پایتخت فهما در سال 1401 ادامه داد: در بررسی ها مشخص شد هر مسجدی که کانون و بسیج موفقی داشته است امام جماعت فعالی داشته که حلقه واسط و ناظر خوبی بر فعالیت ها بوده است؛ باید توجه داشته باشیم که از یک طرف اعتماد مردم به امام جماعت در مساجد وجود دارد و از سوی دیگر نگاه خاص فرهنگی که در راستای تبلیغ و تشویق مردم به حضور در مساجد از سوی امام جماعت ارایه می شود، طبیعتا در این میان کانون های مساجد با همراهی و تبعیت از امام جماعت مسجد می توانند نقش تاثیرگذاری داشته باشند.
 
حجت الاسلام ثنایی همچنین در مورد روند داوری و انتخاب پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران اسلامی (فهما) در سال 1401 گفت: با توجه به آنچه که در روند داوری ها مشاهده کردم، ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور به نسبت سه سال گذشته که رویداد ملی فهما را آغاز کرد روند رو به رشدی را تجربه کرده و در واقع این نهال به آرامی در حال به بار نشستن است.  امروز شاهد رقابتی سالم میان کانون های مساجد هستیم که این فعالیت ها می‌تواند به توسعه برنامه های فرهنگی کمک کرده و از سوی دیگر زمینه ارتقای کانون ها را در پی داشته باشد.

کلمات کلیدی: پايتخت فهما