هشتاد و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان فیروزکوه برگزار شد
هشتاد و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان فیروزکوه برگزار شد

هشتاد و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان فیروزکوه برگزار شد

هشتاد و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حیدری امام جمعه شهرستان با دستور جلسه هماهنگی برنامه های گرامیداشت روز زن و نقش و جایگاه زن در تحکیم بنیان خانواده، با حضور اعضاء شورای فرهنگ عمومی در محل دفتر امام جمعه تشکیل شد.
شناسه خبر : 1140251 تاریخ انتشار : ۳ بهمن ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۱۵

به گزارش خبرنگار شهرستان های استان تهران خبرگزاری شبستان هشتاد و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حیدری امام جمعه شهرستان با دستور جلسه هماهنگی برنامه های گرامیداشت روز زن و نقش و جایگاه زن در تحکیم بنیان خانواده، با حضور اعضاء شورای فرهنگ عمومی در محل دفتر امام جمعه تشکیل شد.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی ضمن خیر مقدم به اعضا گفت:  بحث خانواده بسیار مهم است و دشمن، خانواده را مورد تهدید جدی قرار می‌دهد؛ اگر خانواده مستحکم باشد بسیاری از آسیب های اجتماعی کم خواهد شد. شبکه ها و رسانه‌های معاند، نوک پیکان را به روش‌های مختلف متوجه خانواده‌ها قرار می دهند و نقش ما در این میان بسیار مهم خواهد بود .

وی در ادامه برای اهمیت نقش زن تاکید داشت و افزود: نقش زن در خانواده باید آگاهی‌ بخشی باشد که هم در تربیت فرزند و هم اثر بخشی فرزندان مورد توجه قرار گیرد بنابراین نقش فرهنگی در این حوزه بسیار اهمیت دارد که مسئله خانه داری، تربیت فرزند و همسرداری مورد توجه قرار گیرد لذا به همین منظور مراسم روز زن با مشارکت ادارات مختلف نقش آفرینی داشته باشد تا نقش و جایگاه زن در جامعه تبیین شود.

وی در ادامه گفت: از مهم‌ترین، سازنده‌ترین و ارزشمندترین نقش‌هایی که زن می‌تواند ایفا کند، نقش مادری و همسری است که در آموزه‌های دینی بسیار ارزشمند است. زن در خانواده می‌تواند در موقعیت و جایگاه‌های مختلف، ایفای نقش کند و تأثیرگذار باشد، بنابراین ضروری است که از جایگاه خود و نقش‌هایی که می‌تواند در حوزه روابط خانوادگی ایفا کند آگاهی داشته باشد تا با علم به این موضوع بتواند در جهت سامان دادن به خانواده و روابط خانوادگی حاکم بر آن تأثیرگذار و سازنده باشد.

به همین گزارش  مهری، فرماندار و نائب رئیس  شورای فرهنگ عمومی نیز ضمن خیر مقدم به اعضای شورای فرهنگ عمومی اظهار داشت: اهمیت پرداختن به موضوع زن ریشه در اهمیت نهاد خانواده دارد، چرا که نهاد مقدس خانواده رکن بنیادین اجتماع بشری است، اولین شرط داشتن جامعه‌ای سالم و پویا حفظ سلامت و پایداری خانواده است که این موضوع نیز در گرو نقش‌آفرینی سازنده زنان در خانواده است، اگر چنین نباشد بخش زیادی از هویت اجتماعی انسانی نابود می‌شود و در پی آن تلاش‌های فردی و اجتماعی بی‌ثمر و نافرجام خواهد ماند.

سپس حسینی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی نیز با بیان ارائه دستور جلسه و همچنین گزارشی از اقدامات انجام شده در مورد مصوبات جلسه پیشین، تاکید کرد: یکی از اساسی ترین و ارزشمند ترین راهکارهای پایداری و استمرار ارزش های اخلاقی و دینی در جامعه، تقویت و تحکیم بنیان خانواده است. از سوی دیگر زن به عنوان الگوی همسرانه و مادرانه در خانواده مطرح است. زن است که راهبرنده، تنظیم کننده و جهت دهنده حرکت خانواده در سبک و مدل زندگی ایزانی و اسلامی است و اخلاق و عملکرد و حتی نگرش او سایه گستر بر همسر و فرزندان خویش خواهد بود. به همین منظور تلاش گردد تا در جهت بهتر این مقوله، برنامه ای تدارک دیده شود .

این جلسه  پس از بحث و تبادل نظر همه اعضای شرکت کننده بهمراه مصوباتی به پایان رسید.

پایان پیام/ 704