نشست مرحله نهایی داوری شهرستان‌های برتر رویداد ملی فهما 1400 برگزار شد
نشست مرحله نهايي داوري شهرستان‌هاي برتر رويداد ملي فهما 1400 برگزار شد

نشست مرحله نهایی داوری شهرستان‌های برتر رویداد ملی فهما 1400 برگزار شد

نشست مرحله نهايي داوري شهرستان‌هاي برتر در فهما 1400 با حضور حجت‌الاسلام و المسلمين ارزاني، رئيس ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد کشور برگزار شد.
شناسه خبر : 34561 تاریخ انتشار : ۲ بهمن ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۶:۱۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، نشست مرحله نهایی داوری شهرستان‌های برتر رویداد فهما 1400 عصر روز شنبه 2 بهمن ماه، با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین «حبیب‌رضا ارزانی»، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، «مرتضی طاهریان» معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد فهما و «حسینعلی جعفری» مشاور رئیس ستاد در محل سالن اجتماعات ساختمان شهید بهشتی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور برگزار شد.

در این نشست شهرستان های برتر بر اساس شاخص های انتخابی در رویداد فهما 1400 بررسی و انتخاب شدند.

مرتضی طاهریان، در این نشست طی سخنانی با بیان اینکه نگاه ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور در جریان رویداد ملی فهما این بود که ظرفیت های کانون ها را به خوبی شناسایی و زمینه تقدیر از آنها را فراهم کند، گفت: در این پروسه، اقتضائات محلی، جغرافیایی، فرهنگی و مذهبی در کنار یکدیگر لحاظ و دیده شدند و بر همین اساس کانون ها مورد ارزیابی و رتبه بندی قرار گرفتند.

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد فهما گفت: برای مثال در روند بررسی کانون ها این مساله مورد توجه قرار گرفت که آیا این کانون در شهر واقع شده است یا در روستا، آیا در نقطه صفر مرزی قرار دارد و یا مناطق محروم است. طبیعتا با توجه به این موارد ضرایب مربوط لحاظ شد.

وی افزود: با در نظر گرفتن این موارد آنچه که حاصل شد حتی بدون در نظر گرفتن ضرایب یاد شده، کانون های روستایی و شهری 50-50 در فهما 1400 فعالیت داشتند و حتی بعضا تلاش کانون های روستایی بیشتر بود.


در بخش دیگری از این نشست حجت الاسلام و المسلمین ارزانی، با بیان اینکه فهما به مثابه طفل خردسالی است که به بلوغ رسیده است است، گفت: امروز باید با مدلی جلو برویم که بتوانیم کانون ها را ارتقا دهیم؛ برخی کانون های مساجد در سطح استان ها عملکرد بسیار قدرتمندی دارند و در حوزه های مختلف اقتصاد و فرهنگ وارد شدند که جای تقدیر دارد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور گفت: انتخاب شهرستان برتر در فهما 1400 به دیده شدن هرچه بیشتر فعالیت های کانون ها کمک می کند، اساسا درگیر کردن همه کانون ها و منتفع شدن همه از یک رویداد در قالب های مختلف یک مدل اسلامی است و منجر به این می شود که دایره شمول و شرکت بچه های مسجد افزایش یابد.