تقویت جنبه آموزشی و توانمندسازی کانون‌های مساجد چشم‌انداز کلان رویداد ملی فهما باشد
تقويت جنبه آموزشي و توانمندسازي کانون‌هاي مساجد چشم‌انداز کلان رويداد ملي فهما باشد
داور سومین رویداد ملی فهما؛

تقویت جنبه آموزشی و توانمندسازی کانون‌های مساجد چشم‌انداز کلان رویداد ملی فهما باشد

دلاوري با تاکيد بر اينکه فعاليت در يک عرصه تخصصي مي‌ـواند به تبلور مضاعف توانايي کانون‌هاي مساجد منجر شود، گفت: تقويت جنبه آموزشي و توانمندسازي کانون‌هاي مساجد چشم‌انداز کلان رويداد ملي فهما باشد.
شناسه خبر : 34536 تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۷:۳۹

«حسین دلاوری» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، با بیان اینکه در عرصه نبرد نرم فرهنگی، مسجد نقش مهم و حساسی را ایفا می‌کند، اظهار کرد: سومین رویداد ملی فهما که ناظر بر فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور است؛ فرصت مغتنمی است تا با شناسایی نقاط ضعف و قوت، ظرفیت‌های کانون‌ها را به صورت تخصصی در حوزه فعالیتی‌شان احصا کرده و در سال‌های آینده با قوت در راستای پیشبرد اهداف گام برداریم.

داور سومین رویداد ملی فهما گفت: برای رسیدن به نقطه مطلوب فهما باید چشم‌اندازی را در نظر گرفته و با توجه به وضعیت فعلی، وضعیت مطلوب را تعیین تکلیف کنیم، به بیان دیگر معتقدم باید فرآیندی تعریف شود تا کانون‌ها روی یک فعالیت متمرکز باشند، در حال حاضر بیشتر شاهد فعالیت های پراکنده یا ورود کانون به عرصه های مختلف هستیم.

دلاوری تصریح کرد: برای مثال اگر یک کانون در حوزه هنر، کارآفرینی، کسب و کار، رسانه، کتاب و ... فعالیت دارد فقط روی همان حوزه متمرکز شود، این مساله منجر به توانمندسازی خواهد شد، باید این مساله را جدی گرفته و از سوی دیگر در عرصه آموزش و تربیت نیروی مسجدی گام برداریم.

مسئول حوزه رسانه ای بنیاد فرهنگی اجتماعی خاتم الانبیا گفت: اگر در حوزه آموزش کار نکنیم و از سوی دیگر مجهز به صلاح دانش و مهارت نباشیم کارها بی اثر خواهد بود؛ بنابراین اگر قرار است که فعالیت موثری داشته باشیم باید به مولفه های مذکور توجه کنیم و در نظر بگیریم که اولا چه ابزاری در اختیار داریم و در وهله بعد چه ظرفیتی در دست داریم. نباید دچار آفت جشنواره‌زدگی شویم بلکه باید چشم انداز آموزشی هدفمند داشته باشیم و در این راستا حرکت کنیم.

کلمات کلیدی: فهما ۱۴۰۰