تقویت حلقه تخصص و تعهد بچه‌های مسجد چشم‌انداز آتی رویداد ملی فهما است
تقويت حلقه تخصص و تعهد بچه‌هاي مسجد چشم‌انداز آتي رويداد ملي فهما است
رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فهما؛

تقویت حلقه تخصص و تعهد بچه‌های مسجد چشم‌انداز آتی رویداد ملی فهما است

حجت‌الاسلام و المسلمين ارزاني، با اشاره به اينکه در رويداد ملي فهما به دنبال شناسايي و معرفي استعدادهاي مسجدي هستيم، گفت: تقويت حلقه تخصص و تعهد بچه‌هاي مسجد چشم‌انداز آتي رويداد ملي فهما است.
شناسه خبر : 34533 تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۷:۳۳

حجت‌الاسلام و الملسمین «حبیب رضا ارزانی» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، با بیان اینکه وجه تمایز فهما 1400 نسبت به دوره‌های گذشته التزام بخشی نسبت به مهارت‌افزایی و توانمندسازی کانون های مساجد بود، اظهار کرد: امسال با محور شعار «به توان مردم» سومین رویداد ملی فهما را برگزار کردیم تا اعضای کانون ها با تکیه بر ظرفیت‌های بچه‌های مسجد و جذب مشارکت مردمی در پیشبرد فعالیت های مسجدی بیش از پیش بدرخشند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور ادامه داد: همچنین در فهما 1400 و در روند داوری‌ها این مساله را محور قرار دادیم که برای مثال اگر کانونی در یک رواق به صورت تخصصی کار کرده است چه فعالیت هایی دیگری در حوزه تخصصی خود داشته است، برای مثال اگر فیلم ساخته آیا این فیلم با مشارکت بچه‌های محله بوده است؟ آیا اصلا فیلمی که ساخته است به درد محله می خورد؟ آیا توانسته به جشنواره فیلم راه پیدا کند؟ آیا به این سمت و سو حرکت کرده که با فیلم خود مسجد را به عنوان محور فعالیت محلات معرفی کند؟

وی گفت: امسال پنج محور مسجدمحوری، جاذبه آفرینی هنری، پیوست رسانه‌ای، نگاه تشکیلاتی و خودکفایی، در داوری سومین رویداد ملی فهما لحاظ شد و نهایتا انتخاب کانون های برتر بر این اساس شکل گرفت.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های مساجد تصریح کرد: اکنون برنامه سه سال اول فهما به اتمام رسیده است و برای سال 1401 تا سال 1404 و همچنین دو برنامه پنج ساله پس از آن به دنبال توانمندسازی و آموزش به اعضای کانون های مساجد هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین ارزانی افزود: اکنون پس از سه دوره برگزاری رویداد ملی فهما و آشنایی اعضای کانون ها با نحوه کار سامانه بچه های مسجد، به دنبال آن هستیم تا در دوره‌های آتی حلقه تخصص و تعهد را در فعالیت‌های مسجدی اعضای کانون ها دنبال کنیم، از گذرگاه این رویکرد است که نیروهای جوان و متخصص انقلابی و تربیت یافته در مسجد را خواهیم داشت.

وی گفت: بچه های مسجد مخلص هستند، باید با مهارت افزایی به سمتی حرکت کنیم که استعدادهای آنها را شکوفا کنیم که امضای تفاهم نامه های مختلف با مراکز و نهادهای مختلف اقدامی در راستای تحقق این هدف مهم بوده است.