مساجد زنجان آماده اسکان اضطراری مسافران در راه مانده هستند
مساجد زنجان آماده اسکان اضطراری مسافران در راه مانده هستند

مساجد زنجان آماده اسکان اضطراری مسافران در راه مانده هستند

به گفته حجت الاسلام کرمی، مساجد و امامزاده‌های استان زنجان، آماده اسکان اضطراری مسافران در راه مانده هستند.
شناسه خبر : 1139392 تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۸:۱۶

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در روزهای اخیر به دلیل بارش قابل توجه برف، مساجد و امامزادگان فعال و دارای امکانات استان با هماهنگی و اطلاع قبلی مسئولان به هیأت امنا و ادارات اوقاف، آماده خدمت رسانی در اسکان اضطراری هموطنان و مسافرانی هستند که به علت بسته بودن راه ها و برودت هوا نیاز به اسکان فوری دارند.

 

حجت الاسلام مختار کرمی ادامه داد: طی ۲ روز گذشته حسینیه اعظم زنجان میزبان ۲۰۰ مسافر در راه مانده در جاده های استان بود و نسبت به اسکان و تغذیه آنها اقدام به عمل آورد.

 

وی خاطرنشان کرد: همچنین طبق اعلام هلال احمر استان نیز ۱۲۸ نفر از مسافران نیز طی همین مدت در مساجد سطح استان اسکان اضطراری داده شده اند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: امامزادگان و مساجد همیشه در بحران هایی مثل مشکلات اقتصادی و معیشتی با خدمت رسانی به مردم مثل کمک های مومنانه، اهدای سبد کالا و همچنین در قضیه کرونا با رعایت مسائل بهداشتی و کمک به ضدعفونی معابر و اهدای بسته های معیشتی و بهداشتی پای کار بوده اند و خدمات مناسب و فراتر از وظایف معمول خود را به جامعه انجام داده و می دهند.

 

وی افزود: طبق آخرین آمار، استان زنجان هزار و ۴۷۷ مسجد و ۱۸۴ مکان مذهبی (حسینیه، زینبیه، تکیه) و ۱۳۲ امامزاده و بقعه متبرکه ثبت شده دارد.

پایان پیام/ 693