دعای هفتم «صحیفه سجادیه» در کانون «منتظران نور» جهرم زمزمه شد
دعای هفتم «صحیفه سجادیه» در کانون «منتظران نور» جهرم زمزمه شد

دعای هفتم «صحیفه سجادیه» در کانون «منتظران نور» جهرم زمزمه شد

نیکجو گفت: دعای هفتم «صحیفه سجادیه» با حضور اهالی مسجد در کانون فرهنگی و هنری «منتظران نور» شهرستان جهرم قرائت شد.
شناسه خبر : 1138648 تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۰۴

«رضا نیکجو» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: دعای هفتم «صحیفه سجادیه» از سفارش های رهبری انقلاب در جریان شیوع بیماری کرونا است که ایشان برای رفع بلا و برطرف شدن این بیماری از سر جامعه به خواندن آن تاکید کردند.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «منتظران نور» جهرم افزود: این دعا از امام سجاد (ع) است که برای رفع اندوه و سختی ها آمده و کانون فرهنگی و هنری «منتظران نور» نیز به قرائت آن به صورت جمعی تاکید دارد.

 

وی بیان کرد: از این رو و به همت بچه های مسجد در این کانون فرهنگی و هنری، قرائت دعای هفتم «صحیفه سجادیه» شب گذشته انجام شد.

 

نیکجو خاطرنشان کرد: این برنامه پس از اقامه نماز مغرب و عشا در کانون فرهنگی و هنری «منتظران نور» برگزار شد و اهالی مسجد و همچنین اعضای کانون در این برنامه شرکت داشتند.

 

وی به اهمیت توسل به ائمه اطهار (ع) در تمام شرایط تاکید کرد و اظهار داشت: گره گشایی از مشکلات و رفع بلاها از خصوصیات توسل به اهل بیت (ع) است.

 

به گزارش شبستان، دعای هفتم صحیفه سجادیه دعایی است که حضرت سجاد (ع)  به هنگام دشواری‌های طاقت‌فرسا یا نزول بلاهای سخت و زمان حزن و اندوه، آن را برای رفع اندوه و سختی‌ها می‌خواند.

 

امام سجاد (ع) در این دعا بازشدن گره‌های زندگی را از خدا درخواست می‌کند.

 

همچنین امام چهارم در دعای هفتم صحیفه سجادیه همه موجودات را تابع اراده خدا می‌داند و به ضعف همگان در برابر اراده خدا و عدم یاور و ناصر برای کسی که خدا او را ذلیل کرده، اذعان دارد.

 

پایان پیام/ 691