کانون‌های رابط برتر هفته اول بهمن ماه داوری و معرفی می‌ شوند
کانون‌هاي رابط برتر هفته اول بهمن ماه داوري و معرفي مي‌ شوند
معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد فهما؛

کانون‌های رابط برتر هفته اول بهمن ماه داوری و معرفی می‌ شوند

طاهريان، با اشاره به برگزاري سومين رويداد ملي فهما و آغاز روند بررسي آثار و فعاليت‌هاي ثبت شده، از داوري و معرفي کانون‌هاي رابط برتر در هفته اول بهمن ماه خبر داد.
شناسه خبر : 34440 تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۵:۱۲

«مرتضی طاهریان» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، با اشاره به برگزاری سومین رویداد ملی فهما در سطح کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، اظهار کرد: چند نکته در مورد رویداد ملی فهما وجود دارد، نخست آنکه این رویداد فرصتی را در اختیار کانون های مساجد قرار داد تا فعالیت‌های خود را در قالب 12 رواق و همچنین یک بخش مربوط به فعالیت‌های عمومی، هویتی و تشکیلاتی کانون‌ها در سامانه بچه‌های مسجد ثبت کنند که در این عرصه امتیاز در نظر گرفته شده تا سقف 20 هزار امتیاز بود.

معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد فهما ادامه داد: کانون‌های مساجد در سومین دوره برگزاری رویداد ملی فهما مشارکت خوبی داشتند و تا پایان آذر شاهد همراهی و همکاری خوب کانون‌ها بودیم؛ بر اساس اطلاعات در مجموع بالغ بر 70 میلیون امتیاز توسط کانون ها کسب شد اما بعد از 30 آذر ماه طبیعی بود که وارد فرآیند ارزیابی و داوری شویم.

وی افزود: در بررسی آثار و فعالیت‌های کانون در سامانه بچه‌های مسجد در فهما 1400، دو مدل ارزیابی داشته و داریم، یک مدل در حین اجرا است، یعنی همان زمان که کانون‌ها اطلاعات خود را بارگذاری می‌کنند امتیازات لحاظ می شود، مدل دوم ثبت امتیاز به صورت مستقیم و سیستمی است و برخی موارد پس از ارزیابی های اولیه اعمال می شوند.

طاهریان اظهار کرد: علاوه براین ارزیابی‌های تخصصی هم داریم که ناظر بر فعالیت های میدانی و همچنین آثار و تولیدات کانون ها است که مورد بررسی قرار می گیرد.

وی در مورد روند انتخاب کانون‌های برتر برای معرفی به مرحله کشوری در سومین رویداد ملی فهما گفت: در قدم اول بر اساس یک سری از شاخص‌های کمی و کیفی از مجموع 26 هزار کانون بیش از 3200 کانون برای ورود به ارزیابی های تخصصی تر و به عبارتی فنی تر انتخاب شدند. این کانون ها به استان ها معرفی و از 15 دی ماه به بعد مراحل بررسی آثار و فعالیت ها بر اساس سهمیه ای که استان ها داشتند انجام شد و در نهایت قریب به 481 کانون از سراسر کشور در قالب رواق های 12 گانه بررسی می شوند.

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد فهما تصریح کرد: در فاصله زمانی 26 تا 28 دی ماه،481 کانون مذکور در قالب پنج محور اصلی شامل مسجدمحوری، جاذبه های هنری، پیوست رسانه‌ای، نگاه تشکیلاتی، کارآفرینی، مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرند و از میان این کانون ها عملا 60 کانون انتخاب و وارد مرحله نهایی خواهند شد.

طاهریان گفت: روزهای 29 و 30 دی ماه با حضور هیات داوران، در هر رواق 5 کانون بررسی شده و بر اساس نظرات هیات داوران رتبه های اول تا پنجم هرکدام از این رواق ها مشخص می شوند به این شکل که رتبه اول هر رواق به عنوان کانون برتر، رتبه دوم و سوم به عنوان کانون شایسته تقدیر ویژه و رتبه‌های چهارم و پنجم به عنوان کانون شایسته تقدیر انتخاب شده و جوایزی به آنها اهدا می‌شود. 

وی در ادامه افزود: اما در هفته اول بهمن ماه شاهد بخش‌های دیگری از داوری‌ها هستیم که طی آن کانون های رابط برتر شناسایی و داوری می شوند، همچنین شهرستان های برتر نیز ارزیابی خواهند شد و ما 18 شهرستان برتر را معرفی می کنیم.

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد فهما گفت: همچنین بخش بسیار مهم و جذاب این رویداد، معرفی استان های برتر است که در رواق های دوازده گانه، 12 استان برتر را در هریک از رواق ها معرفی خواهیم کرد و در نهایت در اوج جریان داوری روز 6 بهمن ماه با حضوری جمعی از شخصیت های برجسته فرهنگی به ویژه شخصیت های صاحب نظر در حوزه مسجد که مسئولیت اجرایی دارند، پایتخت فهما را مشخص می کنیم.