60 کانون در مرحله نهایی داوری فهما 1400 معرفی می‌شوند/ارزیابی‌ فعالیت‌ها متمرکز بر محورهای پنج‌گانه است
60 کانون در مرحله نهايي داوري فهما 1400 معرفي مي‌شوند/ارزيابي‌ فعاليت‌ها متمرکز بر محورهاي پنج‌گانه است
معاون فرهنگی هنری ستاد فهما؛

60 کانون در مرحله نهایی داوری فهما 1400 معرفی می‌شوند/ارزیابی‌ فعالیت‌ها متمرکز بر محورهای پنج‌گانه است

سعادتي با اشاره به اينکه در سومين رويداد ملي فهما 60 کانون فرهنگي هنري به عنوان کانون‌هاي برتر در مرحله نهايي داوري شناخته‌ مي‌شوند، گفت: ارزيابي فعاليت‌ها بر اساس محورهاي پنج‌گانه از سوي هيات داوران صورت مي‌پذيرد.
شناسه خبر : 34420 تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۳۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، کمیته انتخاب مرحله نیمه نهایی کانون های برتر بر مبنای رواق های 12 گانه، صبح روز یکشنبه 26 دی ماه در محل ساختمان شهید سلیمانی ستاد فهما برگزار شد.


در این نشست حجت‌الاسلام و المسلمین «حبیب‌رضا ارزانی» رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، «سعید سعادتی» معاون فرهنگی هنری و «مرتضی طاهریان» معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد فهما حضور داشتند.

سعادتی در این نشست طی سخنانی با اشاره به روند طی شده در داوری سومین رویداد ملی فهما اظهار کرد: از سال‌های اولیه آغاز رویداد ملی فهما امتیاز و ادعای نظام فهما این بود که شاخص می‌گذاریم و بر آن اساس کیفیت را تبدیل به کمیت می کنیم و در نهایت دو مولفه کیفیت و کمیت را توامان ارایه می دهیم.

معاون فرهنگی هنری ستاد فهما افزود: امسال نسبت به دوره‌های قبل در رویداد فهما، بحث کیفی و شاخص‌هایی را وارد نظام فهما کردیم، از جمله اینکه کانون را به شکل خطی نبینیم بلکه بر اساس مجموع فعالیت های کانون داوری ها انجام شود.

وی گفت: با توجه به این مساله تعداد سه هزار و 262 کانون به مرحله ارزیابی استانی رسیدند و استان ها بر اساس سهمیه ای که داشتند و با توجه به شاخص های ابلاغ شده هزار و 678 کانون را انتخاب کردند که از آنها تقدیر می شود.

سعادتی افزود: میانگین متوسط کشوری در هر رواق برای تقدیر 4 کانون فرهنگی هنری است، اما در برخی استان و در برخی رواق ها تا 6 کانون تقدیر می شوند؛ از سوی دیگر برخی استان و مناطق آزاد در برخی رواق ها دو کانون تقدیر خواهند شد. مساله مهم میزان مشارکت کانون ها است.

معاون فرهنگی هنری ستاد فهما افزود: از میان هزار و 678 باب کانون فرهنگی هنری 606 کانون به مرحله کشوری راه یافتند که مرحله پیش از داوری نهایی است، این کانون ها فرصت سه روزه برای ثبت مستندات خود داشتند که با توجه به این مساله تعداد 483 کانون فرهنگی پرونده خود را در سامانه بچه های مسجد تکمیل کردند.


وی با اشاره به به اینکه توجه به پنج مولفه مسجدمحوری، جاذبه آفرینی هنری، پیوست رسانه ای، نگاه تشکیلاتی، خودکفایی در ارزیابی کانون ها در سومین رویداد ملی فهما مورد توجه بوده است، تصریح کرد: در عرصه تقدیر و جوایز کانون های برتر در مرحله کشوری نسبت به سال گذشته 20 درصد رشد جوایز داشته ایم.

سعادتی افزود: نهایتا با رای و نظر هیات داوران 60 کانون فرهنگی هنری به عنوان کانون‌های برتر معرفی می شوند؛ ضمن اینکه تاکید می کنم امسال کل فعالیت های کانون‌های فرهنگی هنری در رویداد ملی فهما در روند داوری مورد توجه قرار می گیرد.

همچنین در بخش دیگری از این نشست مرتضی طاهریان، طی سخنانی با بیان اینکه امسال در جریان برگزاری سومین رویداد ملی فهما، تغییر ریلی خوبی اتفاق افتاد، گفت: این تغییر به این معنا بود که علاوه بر اینکه فعالیت های کانون ها از حیث تخصصی بررسی می شوند از سوی دیگر به این مساله نیز توجه شد که اثر ارسالی کانون چه قدر به مسجد و اقتضائات مسجدی نزدیک است.

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد فهما افزود: باید به آن سمت حرکت کنیم که نگاه جامعی را به آثار تولیدی در حوزه مسجد داشته باشیم. از سوی دیگر برقراری ارتباط مستقیم با کانون های برتر که امسال در روند داوری صورت می پذیرد از نقاط قوت داوری ها در سومین رویداد فهما است.