گزارش آماری از مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری منتسب به نام و القاب حضرت ام‌البنین (س)
گزارش آماري از مساجد و کانون‌هاي فرهنگي هنري منتسب به نام و القاب حضرت ام‌البنين (س)

گزارش آماری از مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری منتسب به نام و القاب حضرت ام‌البنین (س)

بسياري از مساجد و کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد به نام و القاب حضرت ام‌البنين (س) نامگذاري شده است که حکايت از عمق ارادت و علاقه مردم به مادر بزرگوار علمدار کربلا دارد.
شناسه خبر : 34402 تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۲۳:۳۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، 26 دی ماه در تقویم رسمی کشور مصادف با روز وفات حضرت ام البنین (س) است. این روز همچنین به نام روز تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است. به این مناسبت گزارشی آماری از مساجد و کانون های مساجدی که در سطح کشور به نام و القاب آن حضرت نامگذاری شدند را می خوانید:


در سطح کشور تعداد 34 باب از کانون های فرهنگی هنری، تعداد 5 مسجد و همچنین 7 مسجد و کانون به صورت مشترک به نام و القاب حضرت ام البنین (ع) فعالیت می کنند.

بر پایه این گزارش از این میان استان‌های اصفهان با 6 کانون، هرمزگان با با 5 کانون، خوزستان با 5 کانون، کرمانشاه با 4 کانون، فارس با 3 کانون، خراسان رضوی با 2 کانون، آذربایجان غربی با 2 کانون، یزد با 2 کانون، کرمان با 3 کانون، ایلام با 2 کانون، سیستان و بلوچستان با 2 کانون، استان های گیلان، بوشهر، اردبیل، چهار محال و بختیاری، همدان، لرستان، قزوین، گلستان، البرز، قم با 1 کانون، به نام یا القاب ام‌العباس حضرت ام البنین (س) فعالیت دارند.