درخشش کانون «یاس نبی» در صنعت فیلم‌سازی/از برگزاری دوره‌های آموزشی تا درآمدزایی از دریچه دوربین
درخشش کانون «ياس نبي» در صنعت فيلم‌سازي/از برگزاري دوره‌هاي آموزشي تا درآمدزايي از دريچه دوربين

درخشش کانون «یاس نبی» در صنعت فیلم‌سازی/از برگزاری دوره‌های آموزشی تا درآمدزایی از دریچه دوربین

گل محمدي با اشاره به برگزاري دوره‌هاي آموزش فيلم‌سازي و زيرمجموعه‌هاي آن مثل فيلمنامه‌نويسي، فيلمبرداري، تدوين، تهيه‌کنندگي در کانون ياس نبي(ص)، گفت: اين کانون در زمينه فيلم سازي خودکفا شده و از اين طريق درآمدزايي مي‌کند.
شناسه خبر : 34360 تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۹:۵۷

«اکرم گل محمدی» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، در تشریح برنامه های کانون فرهنگی هنری یاس نبی (ص) در حوزه تولید فیلم، گفت: با شناسایی ظرفیت‌های کانون و اعضا تصمیم گرفتیم در عرصه فیلمسازی کار ویژه‌ای انجام دهیم و برای این منظور گروه فیلمسازی  را تشکیل دادیم.

 

مدیر مسئول کانون یاس نبی (ص) روستای طایقان افزود: از سال ۹۵ در عرصه فیلم‌سازی و رشته‌های زیرمجموعه آن مثل فیلمنامه‌نویسی، فیلمبرداری، تدوین، تهیه‌کنندگی و ... افرادی را تربیت کردیم وسرپرست این گروه یکی از جوانان فعال همین کانون است.

 

وی با اشاره به تشکیل گروهی از اعضای کانون با سابقه فعالیت در زمینه فیلم کوتاه، کارگردانی و نویسندگی، گفت: فیلم کوتاه «برگشت» به تهیه کنندگی و کارگردانی «علی اصغر سلطانی»، از اعضا و فعالان کانون فرهنگی هنری «یاس نبی ص» با موضوع نوجوان سالم شرکت داده شد و این اثر در دهمین جشنواره نوجوان سالم در سال تحصیلی ۱۳۹۹_۱۴۰۰  مقام نخست را کسب کرده است.

 

گل محمدی ادامه داد: این کانون در زمینه فیلم سازی خودکفا شده و از طریق تهیه فیلم و مستند برای شورای اسلامی و دهیاری روستای طایقان و هیئت امناء مساجد روستای طایقان و جهاد کشاورزی و اداره منابع طبیعی و ... درآمدزایی می کند.


مسئول کانون فرهنگی هنری  یاس نبی (ص) روستای طایقان افزود: این کانون برای مخاطبان خود جلسات نقد و بررسی فیلم های روز را برگزار می کند در این جلسات ضمن نمایش فیلم محتوای آن نیز توسط استاد برای مخاطبان نقد و بررسی می شود.

 

وی ادامه داد: کانون فرهنگی هنری یاس نبی علاوه بر فیلمسازی در حوزه فناوری و فضای مجازی هم بسیار فعال و خوش‌ایده است که تمام آن به برکت برگزاری همین دوره‌های فیلمسازی در کانون است.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری  یاس نبی (ص) روستای طایقان گفت: محتوای آثار ما تماما در محل کانون و توسط همین نوجوانان و جوانان مسجدی تولید می‌شود که بسیار هم جذاب و اثرگذار است. دوره‌های آموزشی گروه ما این روزها به صورت نسل به نسل در حال انجام است و هر فردی که روزی آموزشی در کانون دیده است و به نسل‌های بعدی و نفرات بعدی عضو آموزش می‌دهد.

 

وی تصریح کرد: گروه ما روز‌های نخست با سه ـ چهار نفر تشکیل شد و امروز به ۱۵ نفر خبره و کاربلد این عرصه رسیده است و هر دوره نیز افراد جدیدی آموزش می‌بینند و به گروه می‌پیوندند. این روند مطابق خواست مقام معظم رهبری است که بر تربیت جوان خبره نظر و توصیه دارند. جوانان ما آمیخته با مسجد و خبره هستند.