کتاب خانه مسجد ظرفیتی برای ترویج فرهنگ کتاب خوانی در محله
کتاب خانه مسجد ظرفیتی برای ترویج فرهنگ کتاب خوانی در محله

کتاب خانه مسجد ظرفیتی برای ترویج فرهنگ کتاب خوانی در محله

ایوب عبدی نسب، گفت: از مزایای کتاب خانه های مسجد، در دسترس بودن آنهاست و نیز ظرفیت بسیار  خوبی برای ترویج فرهنگ کتاب خوانی در محله هایی است که مساجد آنها کتاب خانه دارند.
شناسه خبر : 851415 تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۸ زمان انتشار :

«ایوب عبدی نسب»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: کتاب خانه کانون فرهنگی هنری ولایت مسجدالرسول شهر جیرفت در سال ۱۳۷۹ راه اندازی شده است و هم اکنون بیش از ۲ هزار جلد کتاب دارد.
مدیر کانون فرهنگی هنری ولایت مسجدالرسول شهر جیرفت، افزود: کتاب های موجود در این کتاب خانه با عناوین کتب مرجع، علوم عملی، علوم خالص، دین و مذهب، تاریخ و جغرافیا، هنر، فلسلفه و روانشناسی، علمی کاربردی، کودکان و کتب کمک درسی است.
وی، بیان داشت: کتاب خانه کانون فرهنگی هنری ولایت، مخزن دار است و کتاب های موجود در آن بر اساس روش دهدهی دیویی تنظیم شده اند.
عبدی نسب، اضافه کرد: بخشی از کتاب خانه به سالن مطالعه اختصاص داده شده است که قریب ۱۰ میز و ۴۰ صندلی دارد.
مدیر کانون فرهنگی هنری ولایت مسجدالرسول شهر جیرفت، اظهار داشت: متاسفانه به دلیل نداشتن کتابدار مجرب و عدم توانایی پرداخت دستمزد به آن، قادر به استفاده مفید از این کتاب خانه نیستیم البته اگر کسی در رشته کتابداری تحصیل کرده است و بخواهد به عنوان کتابدار به ما کمک کند استقبال می‌کنیم و سعی می کنیم ماهانه هدیه ای هرچند ناچیز تقدیم وی کنیم.
وی، ابراز داشت: یکی از مشکلات این کتاب خانه علاوه بر نداشتن کتابدار با آن مواجه است، عدم سالن مطالعه مناسب است چرا که در طول روز و بیشتر عصرها، به دلیل برگزاری مراسم های ختم و غیره سر و صدای بلندگوها مزاحم استفاده مفید از محیط کتاب خانه برای مطالعه می شود.
عبدی نسب، اظهار داشت: از مزایای کتاب خانه های مسجد، در دسترس بودن آنهاست و نیز ظرفیت بسیار خوبی برای ترویج فرهنگ کتاب خوانی در محله هایی است که مساجد آنها کتاب خانه دارند.

پایان پیام/ 586