مساجد را محور فعالیت های فرهنگی و اجتماعی قرار دهید
مساجد را محور فعالیت های فرهنگی و اجتماعی قرار دهید

مساجد را محور فعالیت های فرهنگی و اجتماعی قرار دهید

حجت الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی گفت: باید مسجد را محور فعالیت های فرهنگی و اجتماعی خود قرار دهیم چرا که مسجد پایگاه سیاست و جایگاه دیانت است.
شناسه خبر : 1137057 تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۴:۴۹

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مشاور وزیر و رئیس ستاد اقامه نماز فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز چهارشنبه در آیین اختتامیه جشنواره سراسری فرهنگی، هنری و پژوهشی نماز(معراج) با اشاره به اینکه نماز رکن اصلی دین است، اظهار کرد: اگر به نماز توجه نشود جامعه به خطا می رود.

 


حجت الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی ادامه داد: در جامعه اسلامی باید اصلی ترین جایگاه برای نماز باشد و همه به دنبال حیات طیبه و رشد و تعالی باشیم.

 


وی افزود: اگر واقعا بناست حیات طیبه در سایه حاکمیت دین را تجربه کنیم، راهی جز این وجود ندارد که دل های ما به یاد خدا زنده باشد. 

 


این مسئول با بیان اینکه اگر دل تک تک ما با یاد خدا زنده شد، در مقابل هرگونه زشتی و پلشتی خواهیم ایستاد و جاذبه های مادی و جاذبه های فساد و شر، دل‌های ما را به سوی دیگری نخواهد برد، گفت: اگر دل های ما به یاد خدا زنده شد خواهیم توانست در مقابل بت های زر و زور و تزویر مردانه بایستیم، برای اینکه دائما دل ما به یاد خدا زنده باشد، باید با نماز انس داشته باشیم، چرا که نماز عمیق ترین، زیبا ترین و ساده ترین نوع ارتباط انسان با خدا است.

 


به گفته رییس ستاد اقامه نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر نماز به معنای واقعی کلمه در جامعه اقامه شود، ما در مسیر قرآن و اهل بیت(ع) قرار خواهیم گرفت.

 


حجت الاسلام ارباب سلیمانی افزود: نماز سیمای دین است، محکم ترین و اصیل ترین پشتوانه دین است و یک ذخیره تمام ناشدنی درمقابله با همه هواها و هوس ها و شیطنت ها است و بی جهت نیست که همه ادیان الهی روی نماز سرمایه گذاری کردند.

 


وی افزود: سرآمد همه فرائض نماز است از این رو به این مهم باید از همان دوران طفولیت فرزندان فکر و برنامه ریز کنیم و اجازه ندهیم فرزندانمان با نماز قهر باشند.

 


حجت الاسلام ارباب سلیمانی اظهار داشت: این آشفتگی های روزگار و غوغاهای فضای مجازی فرزندان را به این سمت و آن سمت پرتاب می کند و نسل جید متاسفانه ساعت ها وقتشان را صرف فضای مجازی می کنند ولی با نماز انس ندارند.

 


وی به لزوم اهتمام به اقامه نماز جماعت به ویژه در مساجد اشاره کرد و اظهار داشت: باید مسجد را محور فعالیت های فرهنگی و اجتماعی خود قرار دهیم چرا که مسجد پایگاه سیاست و جایگاه دیانت است.

 

 

محمدربیع احمدخانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در این مراسم با بیان اینکه ۳۰۴ نفر از ۲۶ استان در جشنواره سراسری فرهنگی، هنری و پژوهشی نماز(معراج) شرکت کردند، گفت: در مجموع ۶۰۰ اثر در بخش های مختلف ادبی، هنری، پژوهشی و فضای مجازی به این جشنواره ارسال شد.

پایان پیام/ 693