تدارک ستاد فهما استان گیلان ویژه ایام‌الله دهه فجر/از 10 شب 10 مسجد تا دیدار با خانواده شهدا
تدارک ستاد فهما استان گيلان ويژه ايام‌الله دهه فجر/از 10 شب 10 مسجد تا ديدار با خانواده شهدا
با مشارکت بسیج مساجد و محلات استان گیلان؛

تدارک ستاد فهما استان گیلان ویژه ایام‌الله دهه فجر/از 10 شب 10 مسجد تا دیدار با خانواده شهدا

حجت الاسلام رضواني‌‌نژاد، با اشاره به برنامه‌هاي ستاد فهما استان گيلان در راستاي گراميداشت دهه فجر، از اجراي طرح «۱۰ شب ۱۰ مسجد» و همچنين ديدار با خانواده شهدا به اين مناسبت خبر داد.
شناسه خبر : 34320 تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۱۳

حجت الاسلام «محمدعلی رضوانی‌نژاد» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان گیلان، با اشاره به تشکیل کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی به دبیری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اظهارکرد: اولین جلسه کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی تشکیل و سازمان‌های عضو برنامه‌های خود را جهت گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی ایران اعلام کردند.
 
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان به برخی برنامه‌های پیش‌بینی شده در کمیته مساجد استان به مناسبت دهه فجر اشاره کرد و افزود: محوری‌ترین این برنامه‌ها برنامه «۱۰ شب ۱۰ مسجد» است که هر شب با محوریت یک دستگاه عضو کمیته در مساجد منتخب شهر رشت برگزار می‌شود.
 
وی افزود: این برنامه شامل برگزاری محفل انس با قرآن، بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی و بصیرت‌افزایی، تجلیل از چهره‌های قرآنی و انقلابی، خادمان مسجد و برپایی نمایشگاه‌های مختلف است که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مساجد مشخص شده شهر رشت برگزار می‌شود.
 
رضوانی‌نژاد پخش سرودهای انقلابی در ایام الله دهه فجر از تریبون مساجد، اجرای سرودهای انقلابی در مساجد و در سطح محله و شهر، اجرای طرح تلاوت نور و هدیه ثواب آن تقدیم به روح ملکوتی امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی را از دیگر برنامه‌های مساجد استان در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی برشمرد.

وی اذعان داشت: آذین‌بندی و نصب پرچم در سطح محله و مسجد، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری مراسم شبی با قرآن (قرائت سوره فجر)، قرائت زیارت عاشورا و دعای کمیل به یاد و خاطره شهیدان انقلاب، پخش بیانات رهبری و امام راحل در مورد انقلاب اسلامی از تریبون مساجد از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده است.
 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان، با تاکید بر بهره‌‌گیری از ابزار هنر برای ترویج گفتمان انقلابی و گسترش هنرمندانه آرمان‌های انقلاب بیان کرد: پخش فیلم‌های دینی و انقلابی در مساجد منتخب، تولید فیلم موبایلی ۶۰ ثانیه‌ای با موضوع «نقش انقلاب در محله من»، تولید فیلم موبایلی خاطره‌گویی از انقلاب، جلسه نقد و بررسی فیلم از دیگر برنامه‌های این ایام در مساجد استان است که با مشارکت مردم برگزار می‌شود.
 
دبیر کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی گیلان از برپایی نقل کتب شعر آیینی با محوریت کتابخانه‌های کانون‌های فرهنگی هنری خبرداد و خاطرنشان کرد: برگزاری محافل ادبی و شعر خوانی انقلاب در مساجد منتخب، برگزاری نمایشگاه از کسب و کار فرهنگ و هنر مسجدی، مسابقات مختلف کتابخوانی از قبیل برگزاری مسابقه کتابخوانی از کتاب پیرامون انقلاب اسلامی شهید مطهری، برگزاری طرح کتابخوانی شنبه‌های کتاب با محوریت معرفی کتب انقلاب اسلامی، تولید و برگزاری نمایش و تئاتر مسجدی در مورد مفاهیم دینی و انقلابی و برگزاری نقد و بررسی نمایش‌های کانونی استان از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران است.