برپایی موکب و ایستگاه صلواتی در مسیر عزاداران فاطمی
برپایی موکب و ایستگاه صلواتی در مسیر عزاداران فاطمی

برپایی موکب و ایستگاه صلواتی در مسیر عزاداران فاطمی

برای رفاه حال عزاداران بی بی دو عالم و راهپیمایان پیاده روی «حرم تا حرم»، کانون های انقلاب فرهنگی و مقدا اقدام به برپایی موکب و ایستگاه صلواتی در جوار بقعه متبرکه امامزاده مختار (ع) کردند.
شناسه خبر : 1134945 تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۹:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، به مناسبت سالروز شهادت بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی، مراسم پیاده روی «حرم تا حرم» در یاسوج از بقعه متبرکه امامزاده عبدالله علیه السلام به سمت حرم مطهر امامزاده مختار علیه السلام برگزار می‌شود.

 

به همین منظور و در حاشیه برگزاری این مراسم معنوی کانون‌های فرهنگی و هنری «انقلاب فرهنگی» و «مقداد» به صورت مشترک اقدام به برپایی موکب و ایستگاه صلواتی کردند.

 

«امیر امامی‌پور» در این زمینه، اظهار کرد: همه ساله در سالروز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها مراسم معنوی پیاده روی «حرم تا حرم» در یاسوج برگزار می‌شود.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری مقداد یاسوج در ادامه گفت: خوشبختانه در این سال‌ها به خصوص قشر جوان و نوجوان استقبال گسترده ای از چنین برنامه معنوی داشتند که پیش‌بینی می‌شود امسال نیز به صورت گسترده چنین حضوری داشته باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: برای رفاه حال عزاداران بی بی دو عالم و راهپیمایان این مراسم از سوی دو کانون یاد شده در جوار بقعه متبرکه امامزاده مختار علیه السلام برپا شد

 

امامی پور یادآور شد: در این موکب علاوه بر پذیرایی از راهپیمایان و شرکت کنندگان در مراسم، برنامه‌های متنوع فرهنگی از جمله مداحی، نوحه خوانی و سینه زنی نیز خواهیم داشت.

 

این فعال فرهنگی با بیان اینکه در طول تاریخ مردم ۱۰۰ درصد شیعه استان کهگیلویه و بویراحمد به صورت خودجوش مراسم‌های این چنینی را یاری کردند، خاطرنشان کرد: این موکب آماده دریافت نذورات مردمی جهت برپایی این مراسم خواهد بود.

 

وی گفت: زائران و دوستداران خاندان اهل بیت علیهم السلام حاضر در این مراسم می‌توانند نذورات خود را به صورت نقدی و غیر نقدی اهدا کنند.

 

 

برپایی موکب در‌جواب امامزاده مختار

 

برپایی موکب در‌جواب امامزاده مختار

 

برپایی موکب در‌جواب امامزاده مختار

 

برپایی موکب در‌جواب امامزاده مختار

پایان پیام/ 82