برگزاری نشست های روانشناسی مثبت گرا در کانون «الزهرا (س)»
برگزاری نشست های روانشناسی مثبت گرا در کانون «الزهرا (س)»

برگزاری نشست های روانشناسی مثبت گرا در کانون «الزهرا (س)»

حضوری از برگزاری سلسله جلسات روانشناسی مثبت گرا به صورت هفتگی در کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)» جهرم خبر داد.
شناسه خبر : 1134277 تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۱۷

«محمد حضوری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: نشست روانشناسی مثبت گرا ویژه سایر شهروندان و در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی در کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)» برگزار می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)»، افزود: این برنامه ویژه خانواده ها، هر هفته شنبه شب ها از ساعت 19 به صورت مجازی برگزار می شود.

 

وی از عموم شهروندان برای استفاده و بهره مندی از این برنامه که به صورت هفتگی برگزار می شود، دعوت به عمل آورد.

 

به گزارش شبستان، روانشناسی مثبتگرا به طرق و عبارات گوناگون تعریف شده است اما تعریفی که بیشتر در این زمینه پذیرفته شده بدین صورت است: «به بررسی علمی این نکته که چه چیزی زندگی را ارزشمند می سازد، روانشناسی مثبت گرا می گویند».

 

اگر بخواهیم این مفهوم را کمی بسط دهیم، باید بگوییم روانشناسی مثبتگرا همان رویکرد علمی برای مطالعه ی افکار، عواطف و رفتار انسان با تمرکز روی نقاط قوت به جای نقاط ضعف، ایجاد زندگی خوب به جای تعمیر زندگی بد و رساندن زندگی افراد متوسط به زندگی عالی به جای تمرکز صرف روی زندگی کسانی که پیوسته در تلاشند به حد نرمال برسند است.

 

روانشناسی مثبتگرا روی تاثیرات و رویداد های مثبت زندگی تمرکز دارد، از جمله: تجارب مثبت (مثل شادی، سرخوشی، انگیزه و عشق)،‌ خصایص و حالت های مثبت (مثل قدردانی، انعطاف پذیری و دلسوزی) و موسسات مثبت (بکارگیری اصول مثبت درون تمام تشکیلات و موسسات).

 

روانشناسی مثبتگرا بعنوان یک رشته بخش زیادی از زمان خود را صرف تفکر به روی موضوعاتی نظیر نقاط قوت شخصیت، خوشبینی، رضایت از زندگی، خوشبختی، سلامتی، قدردانی، شفقت (همراه با دلسوزی برای خود)، عزت نفس و اعتماد به نفس، امید و ترقی می کند.

 

هدف از مطالعه این موضوعات این است که به افراد کمک شود شکوفا شوند و بهترین زندگی را داشته باشند.

پایان پیام/ 691