۵۰۰ میلیون هسته نهال با کمک بچه‌های مسجد کاشته می‌شود
۵۰۰ میلیون هسته نهال با کمک بچه‌های مسجد کاشته می‌شود

۵۰۰ میلیون هسته نهال با کمک بچه‌های مسجد کاشته می‌شود

پورمقدم با اشاره به پویش همگانی نهال کاری «هر ایرانی یک درخت» که با همکاری ستاد فهما اجرا می‌شود، گفت: اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌توانند در توسعه نهال کاری در کشور نقش مهمی ایفا کنند.
شناسه خبر : 1134171 تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۹:۰۴

«کامران پورمقدم» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به اجرای پویش همگانی نهال کاری «هر ایرانی یک درخت» با همکاری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و ستاد فهما، اظهار کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود، سازمان جنگل ها و آبخیزداری کشور برنامه ای را تحت عنوان پویش همگانی نهال ایران سرسبز «هر ایرانی یک درخت» را از امسال آغاز کرده است.

 

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور بیان کرد: براساس این پویش قرار است در یک برنامه 14ساله با همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در مجموع 500 میلیون هسته نهال با کمک مردم در طبیعت کاشته شود و از این طریق گامی در جهت نهادینه کردن فرهنگ احیا و حفاظت از منابع طبیعی شکل بگیرد.

 

پورمقدم با اشاره به بهره گیری از ظرفیت مساجد کشور برای اجرای این پویش مردمی گفت: اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند در توسعه نهال کاری در کشور نقش مهمی ایفا کنند و در بحث کاشت نهال، فعالیت های فرهنگی و آموزشی مرتبط با نهال کاری و جنگل کاری فعالیت های گسترده ای انجام دهند.

 

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور خاطرنشان کرد: امید است، با همکاری بچه های مسجد گامی در جهت گسترش نهال کاری در کشور برداشته شود و در طول مدت 14 سال نهال کاری در کشور نهادینه شود.

 

پایان پیام/ 40