فرهنگ مناطق مختلف کشور به مثابه یک گنجینه است/آثار فیلمسازان روستا و عشایر در عرصه بین‌الملل معرفی شوند
فرهنگ مناطق مختلف کشور به مثابه يک گنجينه است/آثار فيلمسازان روستا و عشاير در عرصه بين‌الملل معرفي شوند
دبیر شورای فرهنگ و هنر روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

فرهنگ مناطق مختلف کشور به مثابه یک گنجینه است/آثار فیلمسازان روستا و عشایر در عرصه بین‌الملل معرفی شوند

حجت‌الاسلام و المسلمين ارزاني با اشاره به اهميت معرفي فرهنگ مناطق مختلف کشور، از اين گستره به عنوان يک گنجينه ياد کرد و افزود: بايد آثار فيلم‌سازان روستا و عشاير در سطح بين‌الملل ترجمه و عرضه شوند.
شناسه خبر : 33949 تاریخ انتشار : ۹ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۲۲:۳۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر شامگاه پنج شنبه 9 دی ماه به میزبانی استان خراسان شمالی در بجنورد برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین «حبیب رضا ارزانی» طی سخنانی ضمن گرامیداشت حماسه ۹ دی و روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، یاد و خاطره سردار بزرگ اسلام شهید «سلیمانی» را ارج نهاد و در ادامه به اهمیت برگزاری جشنواره فیلم کوتاه روستا و عشایر اشاره کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا فرهنگ های مناطق مختلف که همچون گنجینه ای  هستند، به درستی شناخته و عرضه شود.

دبیر شورای فرهنگ و هنر روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش برای معرفی فرهنگ‌های مناطق مختلف کشور را اقدام ارزشمند فرهنگی توصیف کرد و گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب به افرادی که می‌خواستند کار مهمی انجام دهند، توصیه کردند بروید کار فرهنگی انجام دهید،  می توان این جشنواره را مصداقی از این مساله و در راستای معرفی گنجینه‌های فرهنگی به شمار آورد.

حجت الاسلام و المسلمین ارزانی، با بیان اینکه در برگزاری این جشنواره و برنامه هایی از این دست، تلاش بر این است که روستاییان و فرهنگ روستا به نیکی معرفی شوند، تصریح کرد: در فرهنگ دینی و اسلامی، نه روستا  بر شهر فضیلت دارد و نه شهر بر روستا، نه غنی بر فقیر،  نه مرد بر زن  و نه زن بر مرد؛ بلکه آنچه رنگ خدایی و الهی دارد، فضیلت آفرین است.

وی با تأکید بر این نکته که  کماکان حامی جریان فیلم روستا و عشایر هستیم، اظهار امیدواری کرد: دوره های بعد این جشنواره در عرصه بین المللی برگزار شود  و آثار هنرمندان مورد توجه قرار گرفته، ترجمه شده و درگستره جهانی عرضه شود.

دبیر شورای فرهنگ و هنر روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان موضوع آموزش در این عرصه را مساله ای مهم و نیاز اساسی دانست و افزود: لازم است آموزش ها مستمر باشد تا در این عرصه شاهد افزایش کمی و کیفی آثار و معرفی قابلیت های فرهنگی باشیم.