مستند «میراث یک درخت» در بجنورد رونمایی می‌شود
مستند «ميراث يک درخت» در بجنورد رونمايي مي‌شود
مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی؛

مستند «میراث یک درخت» در بجنورد رونمایی می‌شود

شيرازيان از رونمايي مستند فرهنگي «ميراث يک درخت» حاصل زحمات اهالي مسجدي روستاي دوستدار کتاب بزنج اسفراين همزمان با 9 دي و با حضور تني چند از مسئولان کشوري خبر داد.
شناسه خبر : 33879 تاریخ انتشار : ۷ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۴:۰۴

«هاشم شیرازیان» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، از رونمایی مستند «میراث یک درخت» در روستای بزنج اسفراین خبر داد و اظهار کرد: این مستند تلاش اهالی مسجد روستای بزنج اسفراین و دستاوردها و قابلیت های اثرگذار فرهنگی آن را به تصویر می کشد.

مدیر ستاد فهما استان خراسان شمالی اضافه کرد: با توجه به اینکه روستای بزنج با تلاش های مدیر کانون معراج السعاده مسجد امام حسین (علیه السلام) این روستا توانست در دو دوره متوالی به عنوان روستای برگزیده  جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران انتخاب شد، این مستند بدین منظور از سوی شورای فرهنگ و هنر روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل این استان ساخته شد.

شیرازیان، همچنین اضافه کرد: این مستند به کارگردانی «مصطفی شهراد کلاتی» و نویسندگی «مهدی ایزانلو» در قاب تصویر نشسته است

مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی در ادامه سید محمد باقر سجادپور را به عنوان تهیه کننده معرفی کرد و گفت: این کار را مجتبی ابراهیمی از جوانان مسجدی و عضو کانون امام حسن مجتبی (علیه السلام) روستای گسک اسفراین تدوین کرده است.

وی برگزاری جشنواره را فرصتی برای معرفی استعداد های نو و جوانان علاقمند به حوزه فیلم و فیلمسازی و ارائه راهکارهای بهتر برای پرورش این استعدادها برشمرد و از فعالان کانون های فرهنگی هنری استان خواست تا در کارگاه های آموزشی این جشنواره و حضور اساتید ارزشمند این عرصه بهره مند شود.

وی به برگزاری موفق اولین دوره جشنواره فیلم روستا و عشایر به میزبانی استان خراسان شمالی در تابستان سال 98 و محوریت فعالان کانون ها در برگزاری آن، اظهار امیدواری کرد: با توجه به اینکه بیش از نیمی از جمعیت این استان در مناطق روستایی زندگی می کنند، این جشنواره بتواند زمینه ساز کشف قابلیت های ارزنده و قابل عرضه فرهنگ و هنر این استان در مناطق مختلف روستایی باشد.

گفتنی است، دومین جشنواره فیلم کوتاه روستا و عشایرکه  از امروز  هفتم دی ماه آغاز شده، پنج شنبه 9 دی ماه با برگزاری مراسم اختتامیه پایان می یابد.

 

پایان/