از ترویج مکتب حاج قاسم تا اجتماعات فاطمی مسجدی‌ها به یاد سردار دل‌ها
از ترویج مکتب حاج قاسم تا اجتماعات فاطمی مسجدی‌ها به یاد سردار دل‌ها

از ترویج مکتب حاج قاسم تا اجتماعات فاطمی مسجدی‌ها به یاد سردار دل‌ها

مساجد مختلف در سطح شهر تهران به مناسبت دومین سالگرد شهادت سیدالشهدای جبهه مقاومت، به تبیین سبک زندگی آن شهید والامقام و کمک مومنانه به نیازمندان به یاد و نام حاج قاسم سلیمانی اقدام می‌کنند.
شناسه خبر : 1131177 تاریخ انتشار : ۶ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۳۳

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: سردار حاج قاسم سلیمانی، فرمانده فقید نیروی قدس سپاه در ۱۳ دی ماه 1398 بعد از عمری پاسداری و مجاهدت توسط موشک آمریکایی و به دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رسید؛ اکنون به مناسبت دومین سالگرد عروج سردار دل ها، مساجد در تدارک ویژه برنامه های مفصل در تکریم یاد و مجاهدت های سیدالشهدای جبهه مقاومت هستند.

 

اجتماع فاطمی با عطر یاد سردار سلیمانی برگزار می شود

حجت الاسلام «مرتضی محمدی قائن آبادی» با بیان اینکه یاد حاج قاسم سلیمانی در اجتماع بزرگ فاطمی جنوب تهران گرامی داشته می شود، اظهار کرد: امسال قرار است یک هزار سربند مزین به نام حضرت زهرا (س) و عکس شهید سردار حاج قاسم سلیمانی میان عزاداران شرکت کننده در این اجتماع توزیع شود.

 

امام جماعت مسجد مهدیه خیابان فدائیان اسلام تهران و مسئول برگزاری اجتماع مسجدی فاطمی جنوب تهران افزود: بسیج مسجد مهدیه همچنین یک بروشور ۱۰ صفحه ای شامل زندگی نامه و وصیت نامه سردار سلیمانی تهیه و در پنج هزار جلد چاپ و در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در اجتماع فاطمی توزیع کند. تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا نام حاج قاسم و شهید ابومهندس المهدی در خاطره نسل جوان برای همیشه ماندگار شود.

 

تبیین نقش شهادت جانسوز حاج قاسم در تقویت جریان مقاومت

حجت الاسلام حسن نادربیگی نیز با بیان اینکه سخنرانان مراسم سوگواری شهادت حضرت صدیقه کبری (س) در مسجد باب الحق (واقع در تهران، خیابان مولوی، کوچه پویان) قطعا در شب های دوازدهم تا چهاردهم دی ماه به صورت مفصل درباره شهید سلیمانی صحبت می کنند، گفت: از این منبری ها تقاضا کردیم ظرفیت هایی را که شهادت جانسوز حاج قاسم در تقویت جریان مقاومت ایجاد کرده است، با استناد به آیات قرآن و احادیث اهل بیت (ع) تبیین کنند.

 

کمک مومنانه همراه با عکس و وصیت نامه سردار دل ها

حجت الاسلام «ابراهیم شریفی» نیز با بیان اینکه فاطمیه دوم در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) (واقع در تهران، خیابان هفده شهریور، خیابان لرزاده) با یاد سردار دل ها عجین است، گفت: توزیع کمک مومنانه این مسجد در ایام شهادت حضرت زهرا (س) با یاد شهید سلیمانی صورت می گیرد و در بسته های ارزاق، عکس آن شهید و وصیت نامه و بخشی از زندگی نامه درخشان وی قرار داده می شود. حتما همه مساجد تلاش می کنند خدمات سردار سلیمانی از طریق تریبون مساجد، به خوبی بیان شود.

 

طنین نام شهید بزرگ جریان مقاومت در اجتماع فاطمی شرق تهران

حجت الاسلام مهدی جلالی خمینی نیز با بیان اینکه اجتماع بزرگ مسجدی ها و هیئتی های شرق تهران در مسجد احمدیه نارمک در سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) با یاد شهید قاسم سلیمانی همراه خواهد شد، گفت: بسیجیان این مسجد به همین مناسبت، نمایشگاه سردار دل ها را از روز دوازدهم دی ماه در این مسجد برپا می کنند که تا هفدهم دی ماه برقرار خواهد بود. در این نمایشگاه ضمن توزیع رایگان عکس و کتابچه ای شامل زندگی نامه و وصیت نامه و برخی از تصاویر مهم از زندگی آن شهید، کتاب های مرتبط با حضرت زهرا (س) و شهید سلیمانی با تخفیف به فروش می رسد.

 

وی اضافه کرد: مرحوم آیت الله جلالی خمینی، تولیت و امام جماعت مسجد و حوزه علمیه احمدیه تاکید داشت باید در دو اجتماع بزرگ صادقیون و فاطمیون که همه ساله با حضور مسجدی ها و هیئتی ها و روحانیون در این مسجد برگزار می شود، نام سردار سلیمانی گرامی داشته شود که امسال نیز اولین سال فقدان آن فقیه مجاهد است، حتما نام حاج قاسم را با قوت بیشتر تجلیل می کنیم.

 

توزیع غذای گرم میان نیازمندان به یاد حاج قاسم

حجت الاسلام «امیر پشتکوهی» نیز با بیان اینکه ویژه برنامه های مسجد حضرت امیرالمومنین (ع) محله دزاشیب تهران در ایام فاطمیه دوم با تجلیل از شهدای جریان مقاومت به ویژه سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس همراه می شود، اظهار کرد: اهالی این مسجد همچنین در این مدت، چهار هزار پرس غذای گرم را به یاد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی میان نیازمندان توزیع می کنند.

 

پایان پیام/ 397