طرح یاریگران زندگی اقدامی موثر در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است
طرح ياريگران زندگي اقدامي موثر در راستاي پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي است
معاون فرهنگی هنری ستاد فهما؛

طرح یاریگران زندگی اقدامی موثر در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است

سعادتي ضمن تقدير از برگزاري دوره توانمندسازي مربيان طرح ملي ياريگران زندگي اظهار کرد: اين طرح اقدامي موثر در راستاي پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي است.
شناسه خبر : 33814 تاریخ انتشار : ۵ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۳۳

«سعید سعادتی» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، با اشاره به برگزاری دوره توانمندسازی مربیان طرح ملی یاریگران زندگی که با حضور 45 مربی برتر در استان البرز برگزار شد، اظهار کرد: این دوره با حضور منتخبان از بین پنج هزار نفر شرکت کننده در مراحل مختلف برگزار شد.

معاون فرهنگی هنری ستاد فهما افزود: 45 نفر شرکت کننده در این دوره از 10 استان حضور دارند و امیدواریم که دوره مذکور گامی در راستای فرهنگ سازی باشد.


سعادتی افزود: متاسفانه در جامعه دیدگاه هایی در صدر قرار گرفته است که کار فرهنگی بدون پول و بودجه امکان پذیر نبوده و توان و قدرت فکری ما تحت تاثیر نفوذ رسانه های بیگانه است، چنین نگرشی منجر به غفلت از بسیاری از حوزه ها از جمله فضای مجازی شده است در نتیجه شاهد این هستیم که اولا محتوای مفید ارایه نمی شود و در وهله دوم فضای مجازی این محتوا را بدون محدودیت و با سهولت در اختیار کاربر قرار می دهد.


وی در ادامه خطاب به مربیان طرح یاریگران زندگی گفت: همه افراد قادر به درک ابعاد مختلف مسایل سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و نیازهای نیستند و البته داشتن چنین انتظاری از همه اشتباه است، در حال حاضر رسانه از مهمترین و تاثیرگذارترین ابزارها در جوامع است.

سعادتی در بخش دیگری از مباحث خود با بیان اینکه قرارگاه آسیب های اجتماعی با هدف بهرمندی تمامی سطوح جامعه به ویژه مناطق محرم و کم برخودار مساله مهمی است که باید پیگیری شود، گفت: در این راستا دوره توانمدنسازی مربیان طرح ملی یاریگران زندگی با محور ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور برگزار شد تا هرکدام از این مربیان به مثابه یک رسانه در راستای پیشگیری از آسیب ها قدم بردارند.