ویژه برنامه کانون‌های مساجد تهران در ایام فاطمیه
ویژه برنامه کانون‌های مساجد تهران در ایام فاطمیه

ویژه برنامه کانون‌های مساجد تهران در ایام فاطمیه

براتی با اشاره به برنامه کانون‌های مساجد استان تهران به مناسبت ایام فاطمیه، گفت: اقامه عزای فاطمی، اجرای طرح شنبه‌های با کتاب و توزیع بسته‌های معیشتی بخشی از تدارک بچه‌های مساجد تهران برای این ایام است.
شناسه خبر : 1130462 تاریخ انتشار : ۴ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۴:۳۹

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد، «حسین براتی»، با اشاره به برنامه های کانون های مساجد استان تهران همزمان با ایام فاطمیه گفت: کانون‌های مساجد استان تهران با برگزاری ویژه برنامه‌های سوگواری، اقامه عزا برای شهادت حضرت فاطمه(س) کردند.

 

سرپرست ستاد فهمای استان تهران بیان کرد: مراسم سوگواری و عزاداری ایام فاطمیه اول به همت فعالان کانونی و مسجدی به منظور تبیین ابعاد شخصیتی، سیره حضرت فاطمه(س) و ترویج فرهنگ فاطمی در مساجد شهری و روستایی برگزار می شود و جوانان عضو کانون‌های مساجد با راه‌اندازی هیئت‌های عزاداری، میزبان سوگواران فاطمی بوده و مراسم سوگواری همراه با سخنرانی در خصوص ابعاد شخصتی حضرت زهرا(س) در مساجد استان تهران برپا است.

 

وی افزود: سیاه‌پوش کردن مساجد و پیرامون آن، نصب پرچم عزاداری بر سر در خانه‌ها و مغازه‌ها، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، پخت و توزیع غذای نذری در بین عزاداران فاطمی و اجرای طرح شنبه‌های کتاب با معرفی کتاب‌هایی با موضوع حضرت زهرا(س) از دیگر برنامه‌هایی است که طی این ایام در کانون‌های مساجد استان تهران برگزار می‌شود.

 

براتی گفت: بچه‌های مساجد استان تهران همچنین با جهاد فرهنگی و اجرای رزمایش همدلی و مواسات، کانون‌های مساجد را به پایگاهی برای کمک به نیازمندان تبدیل کرده و در این ایام دستگیری از نیازمندان را اولویت قرار داده و با تهیه بسته‌های فاطمی به یاری محرومان شتافتند.

پایان پیام/ 40