بسته شدن پرونده بیکاری در روستای صرم به همت بچه‌های مسجد/ افراد ۱۶ سال به بالا صاحب شغل شدند
بسته شدن پرونده بیکاری در روستای صرم به همت بچه‌های مسجد/ افراد ۱۶ سال به بالا صاحب شغل شدند

بسته شدن پرونده بیکاری در روستای صرم به همت بچه‌های مسجد/ افراد ۱۶ سال به بالا صاحب شغل شدند

کانون شهداي صرم، با برپايي دوره‌هاي مهارت‌افزايي و کارآفريني و از سوي ديگر راه‌اندازي صندوق قرض‌الحسنه موفق به شاغل کردن اهالي روستاي صرم شد به طوري که افراد از ۱۶ سال به بالا همه صاحب شغل و درآمد شدند.
شناسه خبر : 1130511 تاریخ انتشار : ۴ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۴:۴۴

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد«سید علی حسینی» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان قم، در تشریح فعالیت های کانون فرهنگی هنری «شهدای روستای صرم» اظهار کرد: این کانون فعالیت خود را از سال 1391 در مسجد جامع روستای صرم آغاز کرده است؛ البته ما در مسجد جامع روستای صرم از سال 1380 فعالیت های مختلفی را در روستا داشتیم اما از زمانی که کانون شروع به کار کرد، برنامه‌ریزی گسترده‌تر و حرفه‌ای تری را کلید زدیم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای صرم افزود: این کانون با برگزاری حلقه های معرفت، کلاس های قرآن، احکام، تفسیر و برگزاری اردوهای درون شهری و برون شهری به جذب عضو پرداخت و هرسال با ارائه برنامه های جداب و مختلف، عملکرد بهتری از سال قبل ارایه کرده و نشاط و سلامتی را در کنار برنامه های آموزشی و تربیت دینی برای رده های سنی مختلف از نونهالان و نوجوانان تا جوانان و سنین بالاتر رقم زد؛ از جمله نتایج این تلاش ها که از اهداف ما نیز محسوب می شد کادرسازی و شبکه سازی مسجد محور بود.

 

وی ادامه داد: در کنار این فعالیت ها با استفاده از نخبگان و تشکیل اتاق فکر (با حضور معتمدین روستا و در راس آن امام جماعت) به شناسایی مشکلات روستا و منطقه کهک پرداختیم و با آسیب شناسی هر محله و هر منطقه و هر روستا توانستیم با شبکه سازی  و پشتیبانی نخبگان و مسئولین، آسیب های محله و روستاهای شهرستان کهک را بررسی و رفع کنیم.

 

حسینی افزود: همچنین با کمک این اتاق فکر و شبکه سازی که انجام داده بودیم توانستیم افراد آسیب دیده از کرونا و نیازمندان را شناسایی کنیم و تقریبا مشکلات آنها را رفع کنیم.

 

وی در ادامه معرفی فعالیت ها و برنامه های کانون شهدای صرم افزود: در بحث آسیب های فضای مجازی با برگزاری طرح هر خانواده یک مربی، معضلات فضای مجازی به والدین آموزش داده شد. آموزش فرهنگ شهروندی بر اساس نهج البلاغه، آموزش اخلاق اسلامی توسط امام‌جماعت در مسجد و برگزاری جلسات بصیرت افزایی با دعوت از نخبگان کشوری در زمان انتخابات و با موضوع انتخاب اصلح، از جمله برنامه های کانون شهدای صرم بود.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری شهدای صرم در ادامه به برنامه های مهارت آموزی و کارآفرینی کانون شهدای روستای صرم اشاره کرد و گفت: از جمله دیگر برنامه های کانون شهدای صرم، ارائه طرح‌های کارآفرینی در روستا بود که طی آن توانستیم مشکل اشتغال را در روستا و منطقه کهک به کلی رفع کنیم.

 

حسینی ادامه داد: در راستای تحقق این هدف با همکاری اداره کل فنی و حرفه ای و انعقاد تفاهم نامه، به برگزاری کلاس های مختلف آموزشی و مهارت افزایی اقدام کردیم.

 

وی افزود: برگزاری دوره های حرفه آموزی خیاطی،  بافتنی، چرم دوزی، قالی بافی، میوه خشک کنی، شیرینی پزی و... برای اعضا، باعث شد تا با مهارت افزایی در بانوان روستا، منجر به اشتغال و درآمدزایی اهالی روستا شد؛ همچنین با برگزاری دوره هایی نظیر پرورش قارچ، زعفران، گل های آپارتمانی، دامپروری، پرورش زنبور عسل، جوشکاری، سبزی خشک کنی، سبد بافی، آموزش مقدماتی برق و... برای بسیاری از آقایان روستا در بخش مهارت آموزی، اشتغال زایی کردیم.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری شهدای صرم تاکید کرد: این برنامه های آموزشی و پیگیری های بعدی برای دریافت تسهیلات و فراهم کردن مقدمات شروع به فعالیت سبب شد تا تمام ساکنان روستا از سن 16 سال به بالا شاغل شوند.

 

وی افزود: کانون شهدای صرم به کسانی که دوره ها و کلاس ها را با موفقیت به پایین می رساندند و توان مالی ایجاد اشتغال نداشتند، با ایجاد صندوق قرض الحسنه و ارائه وام بدون بهره به ایشان مقدمات شروع به فعالیت را فراهم کرد.

 

حسینی ادامه داد: در ادامه طرح های اشتغال خانگی برای خواهران و برادران، با شناسایی فروشندگان عمده و عقد قرارداد با ایشان، علاوه بر اینکه دست دلال را از محصولات آنها قطع کردیم، تولیدات ساکنان روستا را خریداری کرده و به فروشنده اصلی ارائه می کنیم.

 

وی افزود: در این طرح همچون زمان های قدیم، تمام اعضای خانواده به کمک یکدیگر در رفع مشکلات مالی خانواده همکاری می کنند و کانون شهدای صرم از آموزش تا فروش محصولات و خدمات در کنار خانواده ها می باشد.

پایان پیام/ 9