اشتغال‌ بانوان به همت کانون شهید صیاد شیرازی ملایر/برگزاری دوره قالیبافی برای ۱۶۰۰ نفر
اشتغال‌ بانوان به همت کانون شهید صیاد شیرازی ملایر/برگزاری دوره قالیبافی برای ۱۶۰۰ نفر

اشتغال‌ بانوان به همت کانون شهید صیاد شیرازی ملایر/برگزاری دوره قالیبافی برای ۱۶۰۰ نفر

ترکاشوند گفت: کانون فرهنگي و هنري صياد شيرازي ملاير با برگزاري دوره‌هاي آموزش قاليبافي، اجراي طرح «هدي» و حوزه‌هاي صنايع‌دستي تاکنون براي ۱۶۰۰ نفر از بانوان اشتغال‌زايي کرده است.
شناسه خبر : 1130514 تاریخ انتشار : ۴ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۴:۴۸

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: «جعفر ترکاشوند» در گفت وگو با  ستاد ارتباطات (فهما) استان همدان، با اشاره به فعالیت‌های کانون صیاد شیرازی روستای نازول ملایز اظهار کرد: این کانون سال ۱۳۸۱ تاسیس شده است و در حال حاضر نیز بیش از  ۸۰۰  نفر عضو دارد.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری شهید صیاد شیرازی روستای نازول ملایر ادامه داد: ما به عنوان یکی از سه کانون معین در شهرستان ملایر هستیم و این کانون از زمان تاسیس تا کنون در حوزه های مختلف فعالیتهای خوبی را به ثبت رسانده است.

 

وی افزود: یکی از حوزه های این کانون بحث اشتغال زایی و کار آفرینی است که در حوزه قالیبافی  حدود 20 سال است که  کارگاه های آموزشی توسط کانون برگزار می‌شود.

 

این فعال مسجدی با اشاره به اینکه در این راستا همه ساله کارگاه های آموزشی قالیبافی برای بانوان برگزار می‌شود، تصریح کد: در این راستا دوره های آموزشی سه تا چهار ماهه را برای بانوان داریم و حدود 80 نفر در طول سال از این دوره های آموزشی بهرمند می‌شوند.

 

ترکاشوند افزود: این کارگاه ها به همت کانون و با همکاری فنی و حرفه ای و ... در روستاهای مختلف برگزار می شود که بعد از موفقیت افراد در آزمون  نیز مدرک به آنها داده می شود و به صورت میانگین از ابتدا تا کنون حدود یک هزار و 600 نفر در این دوره ها  آموزش دیده اند.

 

ترکاشوند با بیان اینکه بعد از آموزش و اعطای مدرک کار آموزان می توانند با کمک سایر نهادها برای خود اشتغال مستقل داشته باشند، افزود: بازار یابی و فروش فرش های تولید شده و همچنین  پیگیری اعطای تسهیلات به این افراد ار از برنامه های ما برای کمک به کار آموزان بعد از اتمام دوره آموزشی بوده است.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری شهید  صیاد شیرازی روستای نازول ملایر با بیان اینکه بسیاری از این افراد در ان زمینه برای خود اشتغال زایی دارند گفت: تعدادی هم بیمه شده و یا از این حوزه در راستای بیمه قالیبافان بازنشسته شده اند

 

وی همچنین به سایر حوزه های  اشتغال زایی توسط این کانون اشاره کرد و گفت:  در راستای ترویج فرهنگ کتابخوابی در حوزه فرهنگی نیز برپایی نمایشگاه های کتاب و محصولات فرهنگی  در روستاهای مختلف، مساجد، دانشگاه ها و.. نیز از دیگر طرح های ابن کانون است که در این زمینه در قالب طرحی با عنوان طرح «هدی»  با همکاری انتشارات قم، تهران و اصفهان کناب ها به صورت نمایشگاه در اختیار افراد جوان جویای کار قرار می گیرد

 

این فعال مسجدی گفت: در این زمینه پنج نفر به صورت مستمر فعالیت دارند که با ایجاد نمایشگاه  و یا فروشگاه کتاب در مناطق مختلف شهرستان برای تعدادی از جوانان اشتغال ایجاد شده است.

 

ترکاشوند افزود: همچنین در حوزه برق قدرت و برق صنعتی و صنایع دستی ، مینا کاری، کار روی  سفال ، منبت کاری و.. نیز با همکاری فنی و حرفه ای و جهاد کشاورزی تا کنون دوره های آموزشی را برگزار کرده ایم که در این راستا نیز تعدادی از جوانان  بعد از گذراندن دوره های آموزشی و گرفتن مدرک توانسته اند در این رشته ها برای خود اشتغال ایجاد کنند.

پایان پیام/ 9