برنامه هایی با محوریت فضای مجازی و اردویی گامی مهم برای جذب نسل جدید به کانون مساجد
برنامه هایی با محوریت فضای مجازی و اردویی گامی مهم برای جذب نسل جدید به کانون مساجد

برنامه هایی با محوریت فضای مجازی و اردویی گامی مهم برای جذب نسل جدید به کانون مساجد

قریب زاده گفت: در کنار همه فعالیت های دینی و قرآنی و فرهنگی در کانون مساجد؛ انجام برنامه هایی با محوریت فضای مجازی و اردویی و فوق برنامه ها برای جذب جوانان نیازمند مهم و مبرم است که نباید نادیده گرفته شود.
شناسه خبر : 1129536 تاریخ انتشار : ۱ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۰۵

«عباس قریب زاده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در نکا با اشاره به برگزاری سومین رویداد ملی فهما و تلاش کانون فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور، اظهار کرد: فهما رقابتی بسیار مناسب در بین اعضای کانون مساجد برای بیان فعالیت هایی است که در درون مسجد انجام شده و اکنون باید این فعالیت ها به همگان ارائه شود.

 

مدیر مسئول کانون امام خمینی(ره) مسجد امام خمینی (ره) روستای امامیه نکا افزود: این کانون بیش از 200 عضو دارد که از سال 94 به صورت عملیاتی برای انجام فعالیت های مسجدی همه با هم و با اتحاد در کنار هم حضور دارند.

 

وی خاطر نشان کرد: کتابخوانی، مسابقه قرآنی مدهامتان، برگزاری کلاس های قرآن و نهج البلاغه، شنبه های کتاب و سه شنبه‌های تکریم، کمک های مومنانه و برگزاری اردوها از جمله فعالیت هایی است که در طول سال در این کانون به همت بچه مسجدی ها اجرا می شود.

 

قریب زاده با بیان اینکه کار فرهنگی نیازمند بودجه است، تصریح کرد: در کنار همه فعالیت های دینی و قرآنی و فرهنگی انجام برنامه های اردویی و فوق برنامه ها برای جذب جوانان نیازمند مهم و مبرم است که نباید نادیده گرفته شود.

 

مدیر مسئول کانون امام خمینی(ره) مسجد امام خمینی (ره) روستای امامیه نکا افزود: انجام کیفی و کمی برنامه های فعلی را با محوریت اردو در دستور کار داریم تا در جذب بیشتر جوانان و نوجوانان به کانون اقدام شود.

 

وی ادامه داد: در دوران کرونا با برنامه ریزی انجام شده و با توجه به اینکه اغلب برنامه ها در فضای مجازی بود؛ مسابقات داخل سالن فوتبال به صورت یارانه ای برگزار شد که مورد استقبال افراد واقع شد و از این نوع برنامه با محوریت فضای مجازی اجرایی شود.

 

قریب زاده با بیان اینکه امکانات مهم است و باید اعتبارات مورد نیاز کار فرهنگی فراهم باشد، اظهار کرد: باید کار کیفی انجام شود تا نسل جدید به کانون مساجد و کار فرهنگی جذب شود چرا که روال سنتی گذشته جواب نمی‌دهد و نسل جدید نیازمند سرگرمی های جدید است و باید هزینه شود.

 

وی یادآور شد: در روستاهای شهرستان نکا روستاهایی برنامه هایی در حد کشوری اجرا می شود که متاسفانه در برخی از موارد کم کاری می شود که باید کار فرهنگی مناسب انجام و همه عوامل پای کار فرهنگی باشند؛ تا کیفیت و جذب افراد در برنامه های کانون افزایش یابد.

 

 

پایان پیام/ 175