کمک ۴ میلیارد تومان مسجدی‌های بومهن به محرومان؛ از تهران تا قلعه گنج کرمان
کمک ۴ میلیارد تومان مسجدی‌های بومهن به محرومان؛ از تهران تا قلعه گنج کرمان

کمک ۴ میلیارد تومان مسجدی‌های بومهن به محرومان؛ از تهران تا قلعه گنج کرمان

حجت‌الاسلام وئیسی با بیان اینکه از رویکردهای مسجد جامع اهل بیت(ع) بومهن کمک‌رسانی به محرومان در محورهای عمرانی، درمانی و معیشتی است، گفت: در طول دو سال گذشته چهار میلیارد تومان کمک به نیازمندان داشته‌ایم.
شناسه خبر : 1129441 تاریخ انتشار : ۱ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۳۷

حجت الاسلام «محسن وئیسی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه در طول دو سال گذشته کمک های مردمی به ارزش چهار میلیارد تومان به همت مسجد جامع اهل بیت(ع) بومهن برای حمایت از محرومان صورت گرفته است،اظهار کرد: مسجد جامع بومهن در محورهای عمرانی، فرهنگی، اجتماعی، درمانی، توزیع بسته های معیشتی و تهیه جهیزیه به اقشار محروم خدمت رسانی کرده است.

 

امام جماعت مسجد جامع اهل بیت(ع) بومهن به فعالیت های گروه جهادی بنی فاطمه(س) این مسجد اشاره و بیان کرد: قبل از بحران کرونا گروه جهادی این مسجد در  قلعه گنج کرمان، کرمانشاه و خرمشهر در تعمیر مناطق محروم،رسیدگی به ایتام، درمان بیماران فعالیت داشت و در استان ایلام اقدام به ساخت دو مدرسه کرد.

 

وی با بیان اینکه در منطقه بومهن 170 خانواده تحت پوشش مسجد هستند، تصریح کرد: برای پنج کودک یتیم که سرپناهی نداشتند، با کمک خیرین خانه خریداری کردیم و برای دانش آموزان در شرایط بحران کرونا که برنامه های آموزشی مدارس به صورت مجازی بود، تبلت و تلفن همراه تهیه کردیم.

 

حجت الاسلام وئیسی به کمک های مومنانه و همدلی که به همت این مسجد انجام می شود نیز اشاره کرد و افزود: ذبح 80 راس گوسفند، طبخ غذا و توزیع میان محرومان از جمله این کمک ها بوده است، همچنین اقدام به توزیع 100 هزار قرص نان رایگان میان اقشار بی‌بضاعت کردیم و با طرح هایی همچون «جمعه های مهدوی» برای اقشار محروم اطعام و سبدهای معیشتی توزیع کردیم که توزیع سبدهای معیشتی به ارزش 600 میلیون تومان بوده است.

 

امام جماعت مسجد جامع اهل بیت(ع) بومهن ادامه داد: با توجه به اینکه در منطقه محروم قلعه گنج کرمان، هموطنانی از اهل سنت ساکن هستند، به همین منظور اقدام به ساخت یک آشپزخانه در حسینیه این منطقه برای طبخ غذا در مناسبت هایی همچون ماه های محرم، صفر و رمضان در این منطقه نمودیم.

 

حجت الاسلام وئیسی با اشاره به برنامه های مسجد جامع اهل بیت(ع) در بحث کارآفرینی و اشتغال گفت: در بحث کارآفرینی در زمینه پرورش زالو دوره هایی را با اعطای مدرک معتبر برای جوانان برگزار کردیم و در شرایط بحران کرونا نیز به صورت مجازی اقدام به برگزاری جلسات پیرامون فعالیت اقتصادی کردیم.

 

امام جماعت مسجد جامع اهل بیت(ع) بومهن در مورد فعالیت های فرهنگی مسجد جامع بومهن خاطرنشان کرد: برگزاری دوره های مداحی، اکران فیلم های جشنواره عمار، برپایی ایستگاه های صلواتی در مناسبت های مذهبی بخشی از این فعالیت ها است.

پایان پیام/ 40