مساجد در صف مقدم جهاد فرهنگی/ نیازمند هنر متعهد و انقلابی هستیم
مساجد در صف مقدم جهاد فرهنگی/ نیازمند هنر متعهد و انقلابی هستیم

مساجد در صف مقدم جهاد فرهنگی/ نیازمند هنر متعهد و انقلابی هستیم

ثقتی باتاکید بر اینکه هنر باید در مساجد رونق یافته تا هنرمندان مسجدی و متعهد پرورش یابند گفت: انقلاب اسلامی به هنرمندان متعهد پرورش یافته مساجد نیاز دارد.
شناسه خبر : 1129474 تاریخ انتشار : ۱ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۴۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «رضا ثقتی» امروز(چهارشنبه، ۱دی) در بازدید از ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان گیلان و خبرگزاری شبستان در جمع کارکنان با اشاره به عقبه فرهنگی و مذهبی گیلان و ظرفیت‌های این استان در بخش‌های مختلف خواستار تقویت ارتباطات با وزرا ومدیران ارشد در مرکز شد و گفت: نتوانستیم آنگونه که باید در تعاملات و جذب اعتبارات برای توسعه فرهنگ و هنر استان موفق باشیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بر پیگیری جدی مطالبات فرهنگی و هنری استان تاکید کرد و اذعان داشت: تقویت تعاملات با وزارتخانه به عنوان رویکرد عالی در حال پیگیری است تا بتوانیم گامی در راستای رفع دغدغه‌های فرهنگی و هنری استان برداریم؛ زیرا تقویت تعاملات موجب جذب اعتبارات می‌شود.


وی با اشاره به رویداد ملی فهما که ملاک ارزیابی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد است افزود: کسب امتیاز در این رویداد به همت مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌تواند موجب مطالبه‌گری استان و جذب اعتبارت شود.

 

ثقتی در ادامه گفتمان فرهنگی دولت سیزدهم را که بر پایه و محور عدالت است، مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: مساجد بهترین بستر برای توزیع عدالت فرهنگی هستند.

 

وی پراکندگی و گستردگی مساجد را موجب گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری دانست و تاکید کرد: مساجد می‌توانند محور فعالیت‌های فرهنگی و هنری بوده و توزیع خدمات فرهنگی و رویدادها و آموزش‌های هنری از همین بستر صورت گیرد تا در تمام استان یکسان توزیع شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تاکید بر تقویت فعالیت‌ها در مساجد، فلسفه وجودی کانون‌های مساجد را کارکرد فرهنگی و هنری آن برشمرد و متذکر شد: باید از پشتوانه معنوی مساجد برای ترویج فعالیت‌های فرهنگی و هنری انقلابی و اسلامی بهره گرفت تا هنر در مساجد رونق یافته و هنرمندان مسجدی پرورش یابند.


وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به هنرمندان متعهد پرورش یافته مساجد نیاز دارد اظهارکرد: باید از ابزار هنری برای تقویت مبانی انقلاب بهره برد و برای رسیدن به این مهم باید به سمت آموزش هنر در مساجد گام برداریم.

 

ثقتی برپایی نهضت آموزش هنر در مساجد را مورد تاکید قرار داد و با تصریح اینکه برگزاری کلاس‌های هنری با محوریت مساجد موجب فراگیری هنر انقلابی در تمام سطوح می‌شود متذکر شد: تحقق این مهم پرورش انسان متعهد و اخلاق مدار را به همراه دارد.

 

وی با تاکید بر لزوم برقراری عدالت فرهنگی با محوریت مساجد، مسجد را سنگر عدالت محوری دانست و اذعان کرد: مساجد با جهاد فرهنگی در خط مقدم عدالت فرهنگی هستند که باید با بهره گیری از این ظرفیت، امکانات و برنامه‌های فرهنگی و هنری را به دورترین روستاهای استان برسانیم تا عموم مردم از خدمات فرهنگی و هنری بهره گیرند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ۹۵۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد سراسر استان را پایگاه‌های قوی برای پرورش نیروهای متعهد و انقلابی برشمرد و تصریح کرد: هنرمند باید در محیط مسجد پرورش یابد تا در بزنگاه‌های خاص با شناسایی موقعیت‌ها از بروز آسیب جلوگیری کند نه اینکه خود عاملی برای بروز برخی مشکلات در جامعه شود.

 

وی در پایان با تاکید بر حضور منسجم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به همراه اعضای نوجوان و جوان در نمازهای جمعه خاطرنشان ساخت: کانون‌ها تشکیلاتی ارتباط خود را با نماز جمعه تقویت کنند تا نماز جمعه را با حضور کانون‌ها با نشاط کنیم.

 


پایان پیام/ 84