جشنواره مدهامّتان شور و نشاط قرآنی را برای نسل جوان رقم می‌زند
جشنواره مدهامّتان شور و نشاط قرآني را براي نسل جوان رقم مي‌زند
مسئول فرهنگی کانون فرهنگی هنری فاطمة الزهرا تبریز:

جشنواره مدهامّتان شور و نشاط قرآنی را برای نسل جوان رقم می‌زند

موسوي گفت: جشنواره قرآني مدهامتان با چهارده دوره تجربه متفاوت، امسال به ايستگاه پانزدهم رسيده و فرصتي براي استعداد شناسي و توام با رقابتي سالم است که بين کودکان و نوجوانان بر اساس توانايي هاي آن ها شور و نشاط ايجاد مي کند.
شناسه خبر : 33696 تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۱۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای «فهما» از استان آذربایجان شرقی، «سیداحمد موسوی» با اشاره به جشنواره قرآنی «مدهامتان»،اظهارداشت: شناسایی و معرفی کودکان و نوجوانان فعال قرآنی در مسابقات و جشنواره ها فرصت پیشرفت و تعالی آن ها را فراهم کرده و یک جریان فرهنگی و قرآنی در کانون ایجاد می کنند.

مسئول فرهنگی کانون فرهنگی هنری فاطمة الزهرا تبریز مسابقات قرآنی را مصداق بارز فَاسْتَبِقُوا الْخَيْرَاتِ دانست و گفت: برگزاری مسابقات قرآنی زمینه‌ ایجاد رقابت سالم برای یادگیری هر چه بهتر علوم قرآنی را فراهم می‌کند و این مقدمه ای برای برای تحقق مطالبه رهبری در حوزه ترویج فرهنگ قرآنی است.

موسوی با بیان اینکه بهترین مرجع و تربیت نسل قرآنی مسجد است، افزود: قرآن کریم، کتاب راهنمای زندگی بشر، معجزه بی‌نظیر پیامبر اکرم (ص) ، پاسخگو و نسخه درمان خیلی از مشکلات و نابسامانی‌های اخلاقی، فکری و رفتاری جامعه بشر است.

وی ادامه داد: شناسایی و معرفی کودکان و نوجوانان فعال قرآنی در جشنواره فرصت پیشرفت و تعالی آن ها را فراهم کرده و یک جریان فرهنگی و قرآنی در کانون ایجاد می کنند.

موسوی تشریح کرد: با دعوت و تبلیغ چهره به چهره با افراد توسط اعضای کانون برای شرکت دراین جشنواره،نفراتی که شرایط شرکت درمسابقه رادارند، پس از ثبت نام در سامانه بچه‌های مسجد به آدرس bachehayemasjed.ir و عضویت در کانون فرهنگی و هنری مسجد خود در ناحیه کاربری به بخش فعالیت‌های من مراجعه کرده و با انتخاب مدهامتان به صفحه ارسال فایل هدایت می‌شوند.

مسئول فرهنگی کانون با اشاره و اظهار خوشحالی به بخش ویژه‌ استعدادیابی ویژه کودکان زیر هفت سال که امسال به مسابقه اضافه شده است، گفت: این گروه سنی درمسابقات کمتر مورد توجه قرار می‌‌گیرند و همچنین توجه ویژه به جلسات سنتی قرآن کریم در خانه های نور مساجد شده است.

موسوی یادآور شد: تمامی فعالیت ها و برنامه های قرآنی در بخش رواق نورسامانه بچه های مسجد،ثبت می شود.

وی با بیان اینکه مسابقه قرآنی مدهامتان در سه رده سنی کودکان، نوجوانان و جوانان عضو کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برگزار می‌شود، افزود: کودکان در رده سنی زیر هفت سال، نوجوانان در رده سنی ۷ تا ۱۶ سال و در حوزه جوانان رده سنی ۱۷ تا ۳۰ سال است.

مسئول فرهنگی کانون فرهنگی هنری فاطمة الزهرا تبریز خاطرنشان کرد: جشنواره قرآنی مدهامتان با چهارده دوره تجربه متفاوت امسال به ایستگاه پانزدهم رسیده و فرصتی برای استعداد شناسی و توام با رقابتی سالم است که بین کودکان و نوجوانان بر اساس توانایی های آن ها شور و نشاط ایجاد می کند.

کلمات کلیدی: مدهامتان فعالین کانون