کانون‌های مساجد برای تعمیق و گسترش فرهنگ روح‌بخش اسلام گام‌ برداشتند
کانون‌هاي مساجد براي تعميق و گسترش فرهنگ روح‌بخش اسلام گام‌ برداشتند
در پیام امام جمعه همدان به سومین رویداد ملی فهما مطرح شد:

کانون‌های مساجد برای تعمیق و گسترش فرهنگ روح‌بخش اسلام گام‌ برداشتند

نماينده ولي فقيه در استان همدان به پاس تقدير از تلاش‌هاي مديران و فعالان کانون‌هاي مساجد استان در سومين رويداد ملي فهما، طي پيامي اظهار کرد: کانون‌هاي مساجد براي تعميق و گسترش فرهنگ روح‌بخش اسلام گام‌هاي موثري برداشتند.
شناسه خبر : 33499 تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۳۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان همدان،  نماینده ولی فقیه در استان و رئیس شورای سیاست‌گذاری کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد همدان به پاس تلاش مدیران و فعالان کانون‌های مساجد در سومین رویداد ملی فهما، پیامی صادر کرد.

در متن پیام حجت الاسلام حبیب الله شعبانی موثقی، امام جمعه همدان آمده است: 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

«إِنَّمَا يَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللَّهِ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلَاةَ وَآتَى الزَّكَاةَ وَلَمْ يَخْشَ إِلَّا اللَّهَ فَعَسَى أُولَئِكَ أَنْ يَكُونُوا مِنَ الْمُهْتَدِينَ»

مساجد خدا را تنها كسانى آباد مى‌كنند كه به خدا و روز بازپسين ايمان آورده و نماز برپا داشته و زكات داده و جز از خدا نترسيده‏‌اند؛ پس اميد است كه اينان از راه‏يافتگان باشند.»

 

مسجد خانه امن الهی است؛ پناهگاهی محکم و دژی استوار که در کنار کارکرد عبادی، اصلى‌ترین و رسمى‌ترین مرکز فرهنگی و آموزشى مسلمانان به شمار می‌رود. مراکزی که باید در آبادانی‌اش کوشید و احياي نقش فرهنگي و تبليغي، آموزشی مسجد از مظاهر این آبادانی است.

در این مسیر، کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد، نقش خطیری را ایفا کرده و برای گسترش و تعمیق فرهنگ روح‌بخش اسلام و پایداری آرمان‌ها و ارزش‌های معنوی گام برداشته‌اند.

مراکزی که با بهره‌گیری از ابزار هنر، بستر جذب آینده سازان این سرزمین به محیط امن مسجد را فراهم ساخته و در تحقق اهداف بلند گام دوم انقلاب اسلامی مشارکت پویا و فعال دارند.

حرکتی اثرگذار و رو به پیشرفت که برگزاری سومین رویداد ملی فهما بر غنای آن افزوده و با ایجاد فضای رقابت سالم و مبتنی بر برنامه، آهنگ حرکت را شتاب بخشیده است.

این جانب با قدردانی از همه تلاشگران این عرصه اعم از مدیران، ارکان و اعضای کانون‌ها و کارکنان ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد، آرزوی موفقیت روزافزون را برای این عزیزان دارم. امید است در سایه الطاف باری تعالی، توجه خاصه حضرت ولی عصر(عج) و دعای رهبر معظم انقلاب پیروز و سربلند باشید.  

حبیب الله شعبانی موثقی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان، آذر1400