فعالیت‌های ستاد فهما استان مازندران در ترویج فرهنگ فاطمی/از برگزاری مسابقات کتابخوانی تا تجلیل از مادران موفق
فعاليت‌هاي ستاد فهما استان مازندران در ترويج فرهنگ فاطمي/از برگزاري مسابقات کتابخواني تا تجليل از مادران موفق

فعالیت‌های ستاد فهما استان مازندران در ترویج فرهنگ فاطمی/از برگزاری مسابقات کتابخوانی تا تجلیل از مادران موفق

برگزاري مسابقات کتابخواني و تجليل از مادران موفق از جمله اقداماتي است که به مناسبت ايام فاطميه به همت بچه‌هاي مسجدي مازندران برگزار مي‌شود.
شناسه خبر : 33492 تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۹:۳۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان مازندران: کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران در سوگ شهادت حضرت فاطمه زهرا غرق عزا و ماتم شدند و با برگزاری برنامه های متعدد به ترویج فرهنگ فاطمی اقدام می کنند.

 

بر اساس این گزارش: بزرگداشت ایام فاطمیه  نوعی تعظیم شعائر الهی است چرا که سبک زندگی فاطمی را به ما می آموزد، همان سبک زندگی که حضرت صدیقه اطهر(س) برای دفاع از ولایت تا پای جان برایش ایستاد و اولین شهیده راه ولایت شد.

 

این گزارش می افزاید: حضرت راضیه مرضیه، این سیده برتر زنان عالم الگو برای زنان و مردان در دفاع از حریم ولایت است و برای تحقق سبک زندگی فاطمی در جامعه باید تلاش کرد که در این راستا کانون های فرهنگی هنری مساجد، نقش مهمی بر عهده دارند.

 

گفتنی است سخنرانی و مداحی با محوریت تبیین اهداف حضرت فاطمه زهرا، طرح هر خانه یک پرچم با نصب پرچم های سیاه مزین به نام حضرت زهرا(س) بر سر درب های منازل، پخت و توزیع غذای نذری در بین عزاداران فاطمی،  طرح شنبه های کتاب با معرفی کتاب هایی با موضوع سبک زندگی حضرت زهرا(س) و اجرای طرح سه شنبه های تکریم با تجلیل از مادران موفق با عنوان طرح ملی شکوه مادری، فصل مشترک برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد دیار علویان در ایام فاطمیه به شمار می رود.